آیت‌الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: باید برای خبرنگاران انقلابی و متعهد و علاقمندان به مباحث سیاسی، اجتماعی و فکری نقشه راه جامع داشته باشیم و تقسیم‌کار مطلوبی را برای ارتقاء کار آنها انجام دهیم.
کد خبر: ۴۷۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱ 12 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست شورای رسانه قرارگاه مصلی قدس با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده در حوزه رسانه مطلوب است، اظهار کرد: دست‌اندرکاران مختلفی در راستای اطلاع‌رسانی‌های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی با استفاده از بستر رسانه در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در پرتو انقلاب اسلامی به مفهوم جدیدی رسیده است، اظهار کرد: همچنان در راستای رسیدن به نماز جمعه مورد نظر اسلام و انقلاب اسلامی فاصله بسیاری داریم چرا که نماز جمعه کارکردهای مختلفی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: نمایش شکوه عبادت در قالب یک جمع بزرگ یکی از مهم‌ترین شاخص‌های نماز جمعه است، این نماز تزریق کننده روح هم‌افزایی و هم‌شناسی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اقشار مختلف جامعه در طبقات مختلف هر هفته به بهانه نماز جمعه گردهم می‌آیند، گفت: حفظ مبانی نظام اسلامی و حکومت الهی و پیوند با ولایت و رهبری از دیگر دستاوردهای نماز جمعه است چرا که همگان در روز جمعه حول محور ولایت فقیه جمع می‌شوند.

اعرافی امر به معروف و نهی از منکر و نقد منصفانه را از دیگر کارکردهای نماز جمعه برشمرد و تصریح کرد: در نماز جمعه مباحث مورد نیاز جامعه طرح و متناسب با شرایط حمایت‌ها و نقدها دنبال می‌شود به همین علت نقد منصفانه در قالب امر به معروف و نهی از منکر نتایج مطلوبی خواهد داشت.

وی از نماز جمعه به عنوان حلقه وصل مردم با حکومت و نظام نام برد و گفت: این حلقه اقتضاعات خاصی دارد که باید به آن توجه داشته باشیم؛ ارتقاء فکری، معرفتی و افزایش دانش سیاسی و دینی از دیگر دستاوردهای نماز جمعه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه نماز جمعه‌ها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، عنوان کرد: نماز جمعه قم با نماز جمعه سراسر کشور متفاوت است چرا که از انقلاب اسلامی از قم برخاسته و تئوری جمهوری اسلامی در این شهر پایه‌ریزی و از قم معارف الهی به عالم منتشر شده و این موارد جایگاه نماز جمعه را متفاوت کرده است به همین علت مطالبات از نماز جمعه قم نیز افزایش می‌یابد که مهم‌ترین این مطالبات این است که قرارگاه فرهنگی نماز جمعه انعکاس دهنده تولیدات اندیشه و فکر دینی در قم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سوژه‌های نماز جمعه می‌تواند به یک جریان تبدیل شود، اظهار کرد: وظیفه ائمه جمعه در مورد توجه بیشتر به کیفیت مطالب سنگین است؛ می‌توان کارکرد فرااستانی و فراملی نماز جمعه را در قالب قرارگاه فرهنگی مورد توجه قرار داد به همین علت حمایت‌های لازم از این قرارگاه دنبال می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اهمیت کار خبر و خبرنگاری برای همگان آشکار است، گفت: خبرنگاری صحیح و درست از مهم‌ترین رسالت‌های یک انسان فرهیخته است که اکنون این توفیق قسمت خبرنگاران شده است.

وی یادآور شد: هر چند نماز جمعه قم انعکاس کشوری و بین‌المللی دارد اما برخی از مباحث ویژه قم نیز باید در نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد همانطور که در برخی از استان‌ها و شهرها به صورت ویژه به مباحث استانی و شهری پرداخته می‌شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید برای مجموعه خبرنگاران متعهد و انقلابی که در استان قم فعالیت دارند تقسیم‌کار و برنامه‌ریزی مطلوب‌تری انجام شود تا از ظرفیت این افراد بهره‌برداری بیشتری شود، باید برای خبرنگاران انقلابی و متعهد و علاقمندان به مباحث سیاسی، اجتماعی و فکری نقشه راه جامع داشته باشیم و تقسیم‌کار مطلوبی را برای ارتقاء کار آنها انجام دهیم.

وی ادامه داد: انتظار از نماز جمعه شهر قم این است که در سطح کشور یک الگو مشخصی را ارائه دهد به همین علت باید نشست‌هایی درنظر گرفته شود تا مباحث مختلف به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی از حوزه به عنوان یک ظرفیت بی‌پایان که بخشی از آنها ناشناخته مانده است، نام برد و گفت: ارائه درست این ظرفیت برای تعالی حوزه و جامعه ضروری است به همین علت در فصل جدید مدیریت حوزه بر مطالبه‌گری و پاسخگویی حوزه تاکید داریم چرا که حوزه علاوه بر مطالبه‌گری باید در امور مختلف که توانمندی دارد، مشارکت لازم را برای پیشرفت جامعه با بخش‌های مختلف داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار