در شهرداری قم چه می گذرد؟
حال و روز شهرداری قم این روزها خوب نیست و در حالی که انتظار می رود در چنین روزهایی، شهر وضعیت مناسب و آرامی داشته باشد اما یک مورد خودسوزی در مقابل شهرداری و کشته شدن یک دستفروش در نیروگاه قم، شهرداری را با یک جنجال اجتماعی مواجه کرده است.
کد خبر: ۴۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 13 August 2017
به گزارش تابناک قم، روز گذشته یک پیمانکار شهرداری که به دنبال طلب خود رفته بود و نتوانست جواب قانع کننده ای را از کارمندان دریافت کند خودش را در مقابل شهرداری منطقه آتش زد و به قدری وضعیت جسمانی وی خراب است که به بیمارستان اصفهان منتقل شد.

یکی از پیمانکاران پروژه های شهرداری منطقه دو قم به دلیل آنچه که گفته می شود طلبکاری از شهرداری منطقه داشته پس از ماه ها دوندگی برای دریافت بدهی خود که به نتیجه ای نرسید در شهرداری منطقه دست به خودسوزی زد

مسئولان شهرداری می گویند: سوختگی از یکی از دستانشان شروع شده است و درصد سوختگی زیاد حاد نیست و مسئله خاصی برای وی به وجود نیامده است.

البته مسئولان شهرداری تاکنون هیچ حرفی درخصوص برخورد خود با ارباب رجوع و همچنین علت این خودسوزی اعلام نکرده اند.

دستفروشی که سرش به جدول خورد و ...

موضوع دستفروشی و وانت بارها یک معضل و پدیده گسترده ای است که نه تنها قم، بلکه اغلب نقاط کشور با آن مواجه است و شهرداری های هر شهر نیز همواره به فکر برطرف کردن این موضوع بوده است.

کم نیست و گاها در فضای مجازی مشاهده می شود که در فیلم و یا عکسی از نوع برخورد بد ماموران شهرداری با دستفروشان و وانت بارها منتشر می شود که نه این برخوردها نه در شان نظام و نه درشان مردم ایران است، چرا که اگر این دستفروشان به دلیل امرار معاش و نیاز مادی نبود، قطعا دست به چنین کاری نمی زدند.

شب گذشته در منطقه نیروگاه قم حضور دستفروش ها و وانت بارها منجر به واکنش ماموران سد معبر شهرداری می شود که در این میان یک دستفروش کشته شد. همین اقدام کافی بود که مردم منطقه نیروگاه در محل تجمع کرده و از سوی دیگر از صبح امروز نیز در میدان میوه و تره بار نیز وانت بارها دست به اعتراض بزنند.

برادر راننده وانت کشته شده می گوید: ماشین های سد معبر آمدند و هر کدام هم چند نفر داخل آن بودند، تا به برادر من رسیدند، برادرم گفت چشم و می رو م، اما اول آنها شروع کردن به فحش دادن و بعد برادرم را  حل دادند و سرش خورد به جدول، سرش و گرفت نشست و آن طرف تر رفت و بعد از چند لحظه از دنیا رفت.

وی معتقد است که اورژانس فوری به محل حادثه حاضر شد اما وقتی آمد دیگر برادر من از دنیا رفته بود، آنها اینقدر داداش من و زدند که نفسش بالا نمی اومد.

عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم نیز در این خصوص نظری برعکس دارد و معتقد است اصلا درگیری صورت نگرفته و این راننده خود به خود زمین می خورد و بعد هم سرش به جدول می خورد و بعد هم فوت می کند!

وی در این خصوص می گوید: حوالی ساعت 7.30 عصر دیروز همکاران من در تخلفات شهری طبق وظیفه ذاتی در منطقه نیروگاه به افرادی که سد معبر ایجاد کرده بودند، تذکر دادند و ایشان مقاومت می کنند و خودش هم اقدام به شکستن شیشه ماشین خود می کند.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم افزود: در طی این امر، همکاران تذکر می دهند و طبق فیلم هایی که داریم هیچ گونه برخوردی با ایشان صورت نگرفته و بعد از آن تعهد گرفته می شود و ایشان محل را ترک می کنند. نیم ساعت بعد حوالی منزلشان وی بدحال می شوند و دچار بیهوشی شدند و همانجا سرشان به جدول می خورد و دچار مرگ می شوند و متاسفانه فوت می کنند.

هرچند که باید پزشکی قانونی و مسئولان قضایی در خصوص علت از دنیا رفتن این فرد توضیحاتی را ارائه کنند، اما این قضاوت با مردم است که برخورد ماموران شهرداری با مردم چگونه است؟


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار