استاندار قم:
در عرصه مدیریت بحران نیازمند هماهنگی هرچه بیشتر مدیران هستیم و با هماهنگی بسیاری از مشکلات را در این زمینه می توان حل کرد و سیستم هشدار سیل برای نخستین بار در استان قم ایجاد شد.
کد خبر: ۴۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 13 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در ایران اظهار کرد: 31 مورد از بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و کشورمان جزو 10 کشوری است که بلایای طبیعی در آن بیشتر از کشورهای دیگر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند، اما 6 درصد حوادث طبیعی دنیا در این کشور رخ می‌دهد و مجموعه مدیریت کشور و استان قم برای مدیریت بحران تلاش می‌کنند، البته  نیاز به هماهنگی واحد در این خصوص داریم.

استاندار قم افزود: در زمانی که با بحران مواجه می‌شویم، باید از حداکثر امکانات استفاده کنیم، دغدغه‌های ما در خصوص سیل در قم با احداث سیل بندها تا حدی رفع شده است، سال گذشته سیل بندها در مسیر رودخانه سیلاب را کنترل کرد و بحران در این زمینه رفع شد.

صادقی با اشاره به هماهنگی مدیران استان قم در زمینه مدیریت بحران اظهار کرد: این هماهنگی بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کرد و سیستم هشدار سیل برای نخستین بار در استان قم ایجاد شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌ها بهترین اثر را در زمینه آگاه بخشی به مدیران برای پیشگیری از حوادث و کم کردن تلفات و خسارت دارد، امیدوارم با آموزش‌ها و اتخاذ تمهیدات مناسب، حوادث را با کمترین زیان پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته، سه میلیون تلفات انسانی را در حوادث طبیعی در جهان داشتیم و این حوادث روی زندگی حدود یک میلیارد نفر تاثیر گذاشتند. 

۹۰ درصد تلفات ناشی از بلایای طبیعی با برنامه‌ریزی‌های قبلی قابل‌حل است

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز گفت: ۹۰ درصد مدیریت بحران با برنامه‌ریزی‌های پیش‌گیرانه قابل‌حل است و خود مدیریت بحران تنها ۱۰ درصد از خسارت و تلفات ناشی از بلایای طبیعی را کم می‌کند.

محسن اروجی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با وقوع بحران اظهار داشت: برای اینکه در زمان وقوع بحران دچار انفعال و سردرگمی نشویم لازم است تا از همین امروز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

وی بابیان اینکه پیش‌ از این دو دوره آموزشی برای مدیریت بحران در سطح مدیرانی استانی برگزار شده است، افزود: سال 87 نخستین دوره و کارگاه آموزشی و در سال 94 نیز برای دومین بار کارگاه‌های مدیریت بحرانی و حفظ آمادگی و انسجام دستگاه‌های استانی برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: از مجموع 41 بلای طبیعی که در جهان صورت می‌گیرد 31 مورد آن در کشور ما رخ می‌دهد که سیل و بارندگی دو پدیده‌ای هستند که قم را بیشتر از حوادث و بلایای دیگر تهدید می‌کند.

اروجی با اشاره به تک‌شهرستانی‌بودن استان قم عنوان کرد: تک شهرستانی بودن قم سبب شده است تا تمامی مدیران و مسئولان استان در کارگاه آموزشی و تمرینی شرکت داشته باشند که جای امیدواری دارد.

وی با تأکید بر نقش بحران‌ها در دنیای کنونی ادامه داد: قرن 21 را به خاطر وجود مسائل مختلف قرن بحران‌ها نامیدند که لزوم آموزش‌ها مهارت‌ها بیش از گذشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تأکید کرد: خروج از تعادل و فشار روانی و غافل‌گیری از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که در زمینهٔ وقوع بحران خود را نشان می‌دهند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی کرد.

اروجی بابیان شرایط خاص دوران بحران تأکید کرد: در شرایط عادی عرضه و تقاضا به هم برابر هستند اما در شرایطی بحرانی مقدار تقاضا بیشتر از عرضه می‌شود که نقطه شروع ایجاد بحران است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی قبلی برای مقابله با بحران تصریح کرد: 90 درصد مدیریت بحران با برنامه‌ریزی‌های پیش گیرانه قابل‌حل است و خود مدیریت بحران تنها 10 درصد از خسارت و تلفات ناشی از بلایای طبیعی را کم می‌کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار