عضو شورای شهر قم:
عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهردار آینده باید حمل و نقل شهری را به سمت قطار شهری انتقال دهد، گفت: دولت در بازسازی بافت های فرسوده و تاریخی قم به شهرداری کمک کند.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به انتظارات از شهردار آینده، اظهار داشت: اولین انتظار از شهردار آینده این است که برنامه 5 ساله با عنوان برنامه 1400که برای شهرداری تدوین شده است را بصورت دقیق اجرا کند.

وی ادامه داد: بحث IT را در شهرداری که سال های سال است هزینه می شود را یکپارچه سازی کند بطوری که زیر ساخت لازم جهت برون سپاری در جهت صدور پروانه های ساختمانی امکان پذیر شود.

عضو شورای شهر اضافه کرد: ما انتظار داریم شهردار آینده این زمینه را ایجاد کند که مردم برای صدور پروانه و برخی مشکلات دیگر که به شهرداری مراجعه می کنند دیگر با کارشناس روبرو نشوند بلکه در مراکزی مانند پیشخوان های دولت به راحتی پروانه های خود را دریافت کنند یعنی در این زمینه آسان سازی صدور پروانه صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: انتظار دیگر ما شفاف سازی ضوابط شهرسازی می باشد یعنی ضوابطی که ملاک عمل قرار میگیرد برخی از آنها در سرفصل گیری آورده شده است اما بعضی از ضوابط را کارشناسان شهرسازی آنجا تدوین می کنند که این ضوابطی که تدوین می شود باید در محلی تصویب شود که باید در کمیسیون ماده 5 و یا در شورا به تصویب نهایی برسد.

وی افزود: نباید تصمیمات در خصوص ضوابط را یک کارشناس شهرسازی خود انجام دهد و ارباب رجوع  پشت درب اتاق کارشناس بنشیند تا زمانی که این کارشناس این ضوابط را تشخیص خواهد داد و یا نخواهند داد.

عضو شورای پنجم قم در ادامه با اشاره به بحث گسترش فضای سبز استان قم، بیان داشت: این مسئله از نظر زیست محیطی  بسیار مهم است به ویژه کمربنده فضای سبز اطراف قم که امیدواریم شهردار آینده در این زمینه توفیقات بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان شد: حمل و نقل عمومی شهر از دیگر انتظارات می باشد که شهردار در چهار سال آینده باید به گونه ای عمل کند که بخشی از حمل و نقل به قطار شهری منتقل شود یعنی هر مقدر که بتوانیم ماشین را از خیابان های کمتر و ترافیک را روان تر کنیم در آرامش شهروندان گام موثری را برداشته است.

آتش زر افزود: یکی از راه های این مسئله تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر قطار شهری و مترو  می باشد که بخشی از این حمل و نقل را با این وسیله انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: انتظار دیگر این است که معمولا در داخل شهر لوپ هایی که قرار دارد بعضی از آنها کامل نیست و این لوپ ها ارتباط منطقی با یکدیگر ندارد لذا در بعضی از قسمت های شهر گره های ترافیکی ایجاد می شودکه باید شهردار در سال های آینده این لوپ ها را تکمیل و بازگشایی ها صورت بگیرد تا شاهد یک ترافیک روان در شهر باشیم.

عضو شورای شهر قم با اشاره به بافت های فرسوده قم، تاکید کرد: در بافت های فرسوده دولت هم باید به شهرداری قم کمک کند تا بافت های فرسوده بازسازی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه در بافت های فرسوده صد درصد صدور پروانه ساختمانی را رایگان شده است اما توفیق چندانی حاصل نشده است به دلیل اینکه دولت باید در تسهیلاتی که ارائه می دهد قوی تر عمل کند.

آتش زر تصریح کرد: در کشور های دیگر در هر نقطه ای که بخواهند بافت های فرسوده را بازسازی کنند معمولا 80 درصد قیمت ملک را به صورت تسهیلات پرداخت می کنند اما در ایران این گونه نیست که اگر در این بحث دولت هم همراهی کند تحرک جدی در بازسای بافت های فرسوده صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در استان قم  بافت های تاریخی و میراثی در شهر داریم که این بافت ها باید بازسازی و ساماندهی شود بخصوص بافت های تاریخی که در مرکز و هسته شهر قرار دارد تا در مسیر مسافرین قرار بگیرد تا از این ها استفاده کنند  که در این زمینه بازهم کمک دولت  و نهاد های دولتی هم لازم است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به شهردار فعلی، عنوان داشت: این مسئله را شورای پنجم در حال بررسی است و یکی از گزینه های اصلی در حال حاضر شهردار فعلی می باشد که در چند روز آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

نبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار