مسئول امور شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش استان قم:
مسئول امور شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش استان قم از فعالیت ۶۰ مدرسه هیئت‌امنایی در قم، با اولویت محدوده جغرافیایی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴ 16 August 2017
به گزارش تابناک قم، علی فرهادی با اشاره به نحوه ارائه مجوز هیئت‌امنایی در مدارس اظهار داشت: مجوز هیئت‌امنایی شدن مدارس برای مدت یک سال و به‌صورت موافقت اصولی موقت صادر می‌شود و درصورتی‌که عملکرد مدرسه هیئت‌امنایی ازنظر شورای آموزش‌ و پرورش منطقه اثربخش باشد، اداره مدرسه به‌صورت هیئت‌امنایی با رعایت مقررات واگذاری مدارس، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد مدارس هیئت‌امنایی در سطح استان قم گفت: در حال حاضر در سطح استان قم 60 مدرسه به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند، به‌نحوی‌که درخواست مدارس در صورت تمایل در شورای آموزش‌ و پرورش مطرح‌شده و بعد از بررسی، پیگیری و انجام مراحل اداری و در صورت تصویب شورا به‌صورت هیئت‌امنایی مدیریت می‌شود.

مسئول امور شورای منطقه‌ای آموزش‌وپرورش استان قم افزود: یکی از موادی که قانون‌گذار در اختیار هیئت‌امنا قرار داده اتخاذ تصمیم در مورد برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه، جبرانی و تکمیلی است که می‌توانند با دریافت وجه این کلاس‌ها در زمان ثبت‌نام از دانش آموزان برگزار شود.

فرهادی درباره مقدار وجه دریافتی از اولیا یادآور شد: براساس تعیین هیئت‌امنا و هماهنگی با شورای عالی مناطق هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه مقطع ابتدایی مبلغ 145 هزار تومان و مقطع متوسطه اول 170 هزار تومان، متوسطه دوم نیز مبلغ 200 هزار تومان لحاظ شده است.

به گفته این مسئول آموزشی تصویب برنامه سالانه مدرسه، تصویب بودجه مدرسه، بررسی مسائل پرورشی، بررسی طرح‌ها و برنامه‌ها، توسعه و تجهیز مدرسه، تولید کتاب و مواد آموزشی، پیشنهاد انتصاب مدیر، درخواست تأمین معلم، تصویب نحوه پرداخت کارانه و پاداش به کارکنان و تصویب طراز مالی مدرسه از جمله وظایف و اختیارات هیئت‌امنا است.

وی با اشاره به هزینه‌های مازاد دریافتی از سوی اولیا دانش‌آموزان عنوان کرد:  مبالغ دریافتی صرفاً برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در نظر گرفته‌شده و در صورت مازاد، با رضایت کامل و داوطلبانه والدین دانش آموزان و با صلاحدید اعضای هیئت‌امنا صرف امور تعیین‌شده دیگری برای دانش آموزان خواهد شد که آن‌هم اجباری نخواهد بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار