رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه واردات برخی کالاها کمر تولیدکنندگان را می‌شکند، گفت: افرادی که متولی اشتغال هستند از وضعیت کنونی رنج نمی‌برند در حالی که شهرداری متولی اشتغال نیست بلکه متولی امور شهری است.
کد خبر: ۴۷۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷ 16 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های ساختمان شهید باکری انجام شد،‌ با بیان اینکه دغدغه داشتن قابل تقدیر است، اظهار کرد: اگر جلسات روحانیون با اعضای شورای اسلامی شهر قم استمرار داشته باشد اعضا می‌توانند برخی از درد دل‌های خود را با این افراد مطرح کنند تا در صورت نیاز پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر مقدس قم هر ساله میزبان افراد بسیاری است، اضافه کرد: مباحث مختلف شهری در این شهر در سطح ملی و فراملی مورد قضاوت قرار داده می‌شود به همین علت باید نسبت به این شهر نگاه متفاوتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اکنون برای وانت‌بارها و دست‌فروشان بازارهای روزانه را در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی کرده‌ایم این افراد پول‌های جزیی را به شرکتی پرداخت می‌کنند تا این شرکت ساماندهی و رفع مشکلات آنها را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه همه وانت‌بارها به خرج خود محتاج نیستند، تصریح کرد: افرادی که مشکل مالی خاصی ندارند نیز به این شغل روی آورده‌اند؛ کار رفع سد معبر به شیوه‌ای است که افراد از آن استقبال نمی‌کنند به همین علت در انتخاب نیروها علاوه بر حساسیت‌های موجود با محدودیت‌هایی نیز روبه رو هستیم؛ اکنون چوب ندانم کاری عده‌ای را می‌خوریم که باید برای وانت‌بارها شغل ایجاد می‌کردند.

آتش‌زر یادآور شد: طی جلسات مختلف به مسؤولان دولتی گفته‌ام که باید اشتغال را توسعه و از واردات نادرست جلوگیری کنیم اما متاسفانه دولت از وضعیت کنونی جلوگیری نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واردات کمر تولیدکنندگان را می‌شکند، مطرح کرد: افرادی که متولی اشتغال هستند از وضعیت کنونی رنج نمی‌برند در حالی که شهرداری متولی اشتغال نیست بلکه متولی امور شهری است.

وی علت افزایش دست‌فروشان در شهر قم را برخوردهای جدی با دست‌فروشان در شهرهای مجاور دانست و خاطرنشان کرد: وانت‌بارهای شهر قم شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند و اکنون این معضل فقط به شهر قم محدود نمی‌شود.

آتش‌زر با بیان اینکه باید در منظر عمومی با دست‌فروشان برخورد مطلوبی داشته باشیم، گفت: حقوق شهردار قم 35 میلیون نیست بلکه 12 میلیون و 100 هزار تومان است؛ از شهریورماه سال گذشته دیگر مزایا را نیز دریافت نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طلاب در میان مردم هستند به همین علت می‌توانند راهکارهایی را به شورای اسلامی شهر قم ارائه دهند تا این راهکارها در رفع مشکلات شهری تاثیرگذار باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار