معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تهیه طرح نحوه برخورد با واحدهای متخلف طیور در قم برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹ 20 August 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حسین علی بیگی اظهار کرد: به دلیل وجود واحدهای غیرمجاز در استان قم و عدم داشتن شرایط فعالیت در برخی از واحدهای دارای پروانه، محدودیت‌هایی برای فعالیت این واحدها تدوین‌ شده است.

وی افزود: در گذشته نسخه واحدی برای برخورد با واحدهای مرغداری متخلف نداشتیم که این نقیصه در قالب طرح نحوه برخورد با واحدهای متخلف طیور تدوین شد و برای برخورد با این واحدها به یک وحدت رویه رسیده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: بعد از برگزاری بیش از 20 جلسه کارشناسی مشترک بین معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل دامپزشکی استان، اتحادیه مرغداران استان، دستورالعمل مشترکی تهیه شد که در این دستورالعمل تمام تخلفات واحدهای مرغداری احصاء شده و نحوه برخورد با هر تخلف و در مراحل مختلف در این دستورالعمل آمده است.

علی بیگی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح نحوه برخورد با واحدهای متخلف طیور در قم برای نخستین بار در کشور تهیه‌شده است، این دستورالعمل را به وزاتخانه ارجاع داده‌ایم تا آن را در کل کشور نیز اجرا کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هماهنگی‌های لازم را با دستگاه قضایی نیز انجام خواهیم داد تا در برخورد با واحدهای متخلف در قالب این دستورالعمل همکاری دستگاه قضایی را نیز داشته باشیم.

وی به برخی از تخلفات واحدهای مرغداری در قم اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری بیش از ظرفیت پروانه، جوجه ریزی بدون اخذ مجوز، جابه‌جایی طیور بدون اخذ مجوز، نگهداری طیور در واحدها بیش از زمان مقرر، جابه‌جایی کود بدون مجوز و ... ازجمله این تخلفات به شمار می‌رود.

علی بیگی بیان کرد: تا امروز وقتی از یک واحد متخلف طیور در دستگاه قضایی طرح دعوایی می‌کردیم، یک ضابطه خاصی برای برخورد با این واحدها نداشتیم، اما بعد از تهیه این طرح، می‌توانیم طبق یک ضابطه خاص و بدون تبعیض و برخورد سلیقه‌ای، با واحدهای متخلف به‌صورت یکسان برخورد کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار