معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی قم:
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی قم از ثبت میراث ملموس و ناملموس در صنایع دستی قم خبر داد و گفت: ثبت نشان جغرافیایی که ثبت بین‌المللی و دائمی است از سوی استان برای رشته‌های زیورآلات سنتی و منبت در دست پیگیری است.
کد خبر: ۴۸۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲ 20 August 2017
به گزارش تابناک قم، حسن بحرینی از ثبت میراث ملموس و ناملموس در صنایع دستی قم خبر داد و اظهار داشت: ثبت میراث ملموس و ناملموس برای آثار با اصالت رخ می‌دهد که در قم برای برخی رشته‌ها مثل خرمهره، منبت، کاشی معرق، خراطی چوب و... انجام شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ثبت میراث ملموس و ناملموس را در اصل  شناسنامه‌دار شدن آثار عنوان کرد و گفت: سال گذشته ثبت ملی برخی رشته‌های صنایع دشتی به عنوان میراث فرهنگی قم ثبت شده‌اند.

وی ثبت نشان جغرافیایی را از دیگر اقدامات استان برای ثبت صنایع دستی قم برشمرد و افزود: ثبت نشان جغرافیایی که ثبت بین‌المللی و دائمی است از سوی استان در حال حاضر برای رشته‌های زیورآلات سنتی و منبت با کمک انجمن‌ها و بخش خصوصی در دست پیگیری است.

به گفته بحرینی، یکی از مشکلات پیش روی صنایع دستی استان ورود اتباع غیرایرانی در تولید برخی صنایع دستی و عرضه آن در بازارهای داخلی وخارجی است که باید با این موضوع برخورد جدی شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ابراز بی‌اطلاعی از آمار دقیق اتباع فعال در این حوزه تصریح کرد: ساماندهی این کارگاه‌ها علاوه بر جلوگیری از پدیده قاچاق می‌تواند بر کیفیت و قیمت این اقلام تولیدی تاثیرگذار باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار