مدیرکل ثبت‌احوال استان قم مطرح کرد
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم آمار چندقلوزایی در ۴ ماهه نخست سال جاری را ۱۳۳ مورد بیان کرد و گفت: در این مدت ۱۲۴ مورد دوقلو، ۷مورد سه‌قلو و ۲ مورد هم چهارقلو در استان قم به دنیا آمده‌اند.
کد خبر: ۴۸۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی با اشاره به آمار هوشمند سازی کارت ملی در سال 95 اظهار داشت: در این سال صد و 11 هزار و 965 مورد کارت ثبت‌نام نهایی شده و 104 هزار و 635  مورد برای متقاضیان کارت صادرشده است همچنین 96 هزار و  408 مورد کارت فعال‌سازی و به متقاضیان تحویل داده‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با اشاره به عملکرد کارت هوشمند ملی در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری 29 هزار 382  مورد ثبت‌نام نهایی انجام و 44 هزار و 325 فقره کارت صادرشده است همچنین 47 هزار و 737 مورد کارت فعال‌سازی و تحویل داده‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد کارت هوشمند ملی از ابتدای پروژه تاکنون گفت: تاکنون 325 هزار و 141 مورد کارت هوشمند تا پایان تیرماه ثبت‌نام نهایی شده و 311 هزار و 636 فقره کارت صادرشده است همچنین 301 هزار و 655 کارت فعال‌سازی و تحویل داده‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم بابیان اینکه حدود 19 درصد طلاق‌ها زوج و زوجه هم سن بوده‌اند یا اختلاف سنی کمتر از یک سال داشته‌اند، افزود: 13 درصد از طلاق‌هایی که در استان اتفاق افتاده کمتر از یک سال  پس از ازدواج اتفاق افتاده است البته این ازدواج‌ها بیشتر در دوران نامزدی اتفاق می‌افتد و زندگی زیر یک سقف شروع نمی‌شود و در دوران نامزدی به طلاق به منجر می‌شود.

مرادی بابیان اینکه  50 درصد از طلاق‌ها  در کمتر از 5 سال از شروع زندگی به ثبت رسیده است، گفت: به دلیل متفاوت بودن ساختار جمعیتی استان‌ها مقایسه استان‌ها و رتبه‌بندی شاید درست نباشد، به‌عنوان‌مثال گیلان کمترین نرخ ثبت ولادت را دارد اما سیستان و بلوچستان بالاترین ثبت ولادت را دارد و گیلان ساختار جمعیتی سالمندی را دارد و درصد بالایی از جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و چون جمعیت و نسبت جمعیت خانم‌هایی که در سن باروری هستند نسبت به استان سیستان و بلوچستان کمتر است مقایسه با نرخ خام کار درستی نیست و باید نرخ دقیق را محاسبه کرد.

وی در مورد عملکرد حقوقی و سجلی در استان قم گفت: در سال گذشته 36 هزار و 702 مورد شناسنامه بزرگسال، 27 هزار و 716 مورد شناسنامه زیر 15 سال و حدود 6 هزار شناسنامه المثنی و درمجموع نزدیک به 70 هزار مورد شناسنامه صادرشده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم آمار چندقلوزایی در 4 ماهه نخست سال جاری را 133 مورد بیان کرد و افزود: 124 مورد دوقلو، 7 مورد سه‌قلو و 2 مورد هم چهارقلو در استان قم به دنیا آمده‌اند همچنین بیشترین فراوانی نام پسران علی،  امیرعلی،امیرعباس و امیرحسین و بیشترین نام فراوانی دختران فاطمه و زهرا و زینب حلما و ریحانه به ثبت رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار