برای اولین بار در کشور انجام شد؛
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از صدور شناسنامه فنی برای واحدهای مرغداری استان قم برای اولین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از جهاد کشاورزی قم، حسین علی بیگی با اشاره به اجرای طرح تهیه شناسنامه فنی طیور در استان قم، گفت: در این طرح که برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد، کلیه واحدهای مرغداری استان مورد بازدید کارشناسی و فنی قرار گرفته و برای هر واحد طبق فرمت‌های تهیه شده، شناسنامه صادر می‌شود.

وی افزود: در این طرح واحدهای مرغداری از نظر تأسیسات و تجهیزات مورد بازدید قرار می‌گیرند و بر اساس تأسیسات و تجهیزات موجود، نسبت به رتبه بندی واحدها اقدام می‌گردد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی و فنی در واحدهای مرغداری، اظهار داشت: با توجه به اینکه رعایت موارد فنی و بهداشتی در واحدهای مرغداری در زمینه اقتصادی اهمیت فوق العاده دارند، به همین منظور فعالیت‌های واحدهای مرغداری می‌بایست با رعایت کلیه مباحث اشاره شده صورت بگیرد و به منظور ایجاد وحدت رویه در استان، این طرح اجرا شده است.

علی بیگی تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح واحدهایی که دارای رتبه پائین‌تر از ۳۰ باشند، حق جوجه‌ریزی نداشته و باید نسبت به اصلاح ساختار فنی و بهداشتی واحد خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال ۹۵ در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی بوده است، گفت: در همین راستا ۲۰۰ واحد مرغداری مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته و در سال ۹۶ نیز طبق برنامه قرار است ۲۰۰ واحد دیگر مورد کارشناسی و رتبه بندی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در استان قم نزدیک به ۶۵۰ واحد مرغداری وجود دارد که تا سال ۹۷ کلیه واحدهای مرغداری استان مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود، اضافه کرد: واحدهایی که در این ارزیابی رتبه کمتر از ۳۰ داشته باشند، با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید نسبت به رفع نواقص واحدهای خود از نظر تهویه، نور، امکانات بهداشتی و ... اقدام نمایند.

از آنجا که بخش عمده‌ای از واحدهای مرغداری استان طی سالیان گذشته احداث شده‌اند و بر اثر مرور زمان نیاز به بهسازی دارند و از سوی دیگر بر اساس پیشرفت‌های تأسیسات و تجهیزات صورت گرفته، در نحوه پرورش طیور تغییرات بنیادی صورت گرفته است، نباید از علم روز عقب ماند و به منظور کاهش هزینه‌های تولید و در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی و افزایش راندمان تولید، نسبت به اصلاح ساختار واحدهای مرغداری همت مضاعف بکار برده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار