رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از استقرار واحدها و صنایعی همسو با مسائل زیست‌محیطی در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به زمزمه‌های ورود صنایع بزرگ به قم اظهار کرد: در این باره باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را ارزیابی کنیم و بسنجیم که بستر کدام صنایع در استان فراهم است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در استان، اولویت با صنایع کم‌آب‌بر است. صنایع های‌تک و صنایعی که بیشترین اشتغال را برای ما به همراه داشته باشد مورد حمایت است. این شاخصه‌ها معیاری است که مانع ورود صنایع غیرضروری و با هزینه زیاد در استان شود.

وی در مورد دغدغه‌های زیست‌محیطی صنایع در استان اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در استقرار واحدهای صنعتی در قم مسائل زیست‌محیطی است، از این رو هیچ جواز و پروانه فعالیتی بدون تأیید سازمان محیط زیست صادر نمی‌شود.

ذاکری واحدهای فعال صنعتی استان را 2370 واحد اعلام و عنوان کرد: همه این واحد‌ها مجوز فعالیت از سازمان محیط زیست دارند. فعالیت صنایع بزرگ یا مادر هم همین شرایط را برای استقرار در استان دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که پتروشیمی، خودروسازی و فولاد در زمره صنایع بزرگ و مادر محسوب می‌شوند اظهار کرد: در دنیا استقبال به سمت صنایع کوچک و متوسط است چراکه اگر ضرر وارد شود سرمایه کمتری آسیب می‌بیند؛ از همین رو بیش از ۹۵ درصد صنایع استان در زمره صنایع کوچک است.

وی به بررسی پیشنهاد شرکت خودروسازی در قم اشاره کرد و افزود: با توجه به اهلیت داشتن این شرکت و حجم وسیع سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال بالای این صنعت، مسئولان استان با این موضوع موافقت کرده‌اند.

به گفته ذاکری، با توجه به استقرار واحدهای تولیدی لوازم خودرو و لوازم یدکی بستر ایجاد صنعت خودروسازی در استان فراهم است، از این رو پیش‌بینی می‌شود این صنعت در آینده نزدیک از صنایع پایین‌دستی حمایت کند.
 
منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار