رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم مطرح کرد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم گفت: حدود 10 تا 15 درصد از صادرات کل فرش ایران را فرش قم تشکیل می‌دهد، البته با کاهش صادرات فرش کشور تولید فرش در این شهر کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل رجبیان با اشاره به تنوع فرش دستباف در ایران اظهار کرد: تمام دنیا مشتری فرش‌های دستباف کشورمان هستند، چون فرش دستباف ایرانی تنوع زیادی دارد، البته رقبایی در این زمینه همچون پاکستان، هند و ترکیه داریم.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف همچون ژاپن، کشورهای خاور دور و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران هستند، بهتر شدن رابطه کشورمان با یک کشور موجب افزایش صادرات فرش ایرانی به آن کشور خواهد شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم افزود: عربستان یکی از بازارهای بالفعل صادرات فرش دستباف کشورمان بود، اما اکنون صادرات این کالا به عربستان تقریبا به صفر رسیده است چرا که روابط دیپلماتیک کشورمان با کشورهای دیگر بر روی صادرات فرش ایران تاثیر می‌گذارد.

رجبیان با اشاره به افزایش صادرات فرش ایران به چین اظهار کرد: این کشور به یکی از کشورهای ثروتمند جهان تبدیل و صادرات فرش ایران به چین آغاز شده است، اما باید این کالا را به مردم چین بیش از این معرفی کنیم، چین با جمعیت زیادش می‌تواند به یکی از بازارهای بزرگ فرش کشورمان تبدیل شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای لوکس جهان را چینی‌ها می‌خرند و شاهد هستیم که برخی از افراد فرش‌های بی کیفیت را به چین صادر می‌کنند، در حالی که باید فرش‌های با کیفیت ایران به این کشور صادر شود. باید سلیقه خریداران فرش در چین را بشناسیم تا بتوانیم صادرات فرش ایران به این کشور را افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم خاطرنشان کرد: حدود 10 تا 15 درصد از صادرات کل فرش ایران را فرش قم تشکیل می‌دهد، البته با کاهش صادرات فرش کشور تولید فرش در این شهر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی فرش دستباف گفت: تولید هر فرش فرصت شغلی را در حدود 50 شغل دیگر وابسته علاوه بر بافندگی ایجاد می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار