عضو شورای شهر قم مطرح کرد
عضو شورای شهر قم گفت: با توجه به اینکه اجسادی که آماده انتقال به سازمان آرامستان‌ها می‌شوند برای صدور جواز دفن باید به پزشکی قانونی مراجعت کنند، برای این تردد هزینه‌ای جداگانه باید دریافت شود که این هزینه طبق کارشناسی 15 هزار تومان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۴۸۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 22 August 2017
به گزارش تابناک قم، امیرعلی احمدی در دویست و چهل و دومین و آخرین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز دریافت کرایه انتقال اجساد به پزشک قانونی استان قم برای صدور مجوز دفن اظهار کرد: با توجه به اینکه اجسادی که آماده انتقال به سازمان آرامستان‌ها می‌شوند برای صدور جواز دفن باید به پزشکی قانونی مراجعت کنند، برای این تردد هزینه‌ای جداگانه باید دریافت شود که این هزینه طبق کارشناسی 15 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مسوول جمع‌آوری اجساد در سطح شهر است اظهار کرد: به همین منظور تمام اجساد با فوت‌های خاص باید در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرند.

احمدی گفت: این اقدام نیازمند همکاری شهرداری برای نقل و انتقال است چراکه پزشکی قانونی مسوولیتی در انتقال اجساد در شهر ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تمام متوفیاتی که منجر به دستگاه قضا می‌شوند باید از سوی پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرند افزود: به طور متوسط در ماه بیش از 15 مورد معاینه صورت می‌گیرد و با توجه به هزینه‌های انتقال فوت شده به پزشکی‌ قانونی، درخواست شده که مبلغی بابت این انتقال دریافت شود.

وی با بیان اینکه روزانه بالغ بر 15 جواز دفن در شهر قم صادر می‌شود افزود: اکثر این فوت شدگان با توجه به استقرار نیروی سازمان پزشکی قانونی در آرامستان نیاز به انتقال ندارند ولی برخی از مواردی که نیاز به دستور قضایی دارند باید به پزشکی قانونی منتقل شده و مورد معاینه قرار گیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار