در جلسه شورای اداری بخش سلفچگان چه گذشت
کد خبر: ۴۸۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، مزاحمت ها و آلودگی های مرغداری های نیزار آنقدر طاقت مردم را طاق کرد که این بار دیگر برای احقاق حق تضییع شده شان وارد میدان شدند و در محل بخشداری برای رویارویی با استاندار تجمع کردند.

اواسط جلسه شورای اداری بخش سلفچگان بود که همهمه ای در جمع شدت گرفت. مدیران روابط عمومی و بعد از همه رئیس سازمان جهاد کشاورزی از سالن جلسه خارج شد. خبری بود که تلاش می شد جو جلسه به روال خود ادامه پیدا کند. گرچه پیش از این همهمه هم امام جمعه سلفچگان حرف و حدیث ها را به گوش مسئولان رساند. در میان صحبت های امام جمعه چند باری حضار به ویژه آن ها که در جریان مشکل روستاهای نیزار بودند تائید کردند. امام جمعه بعد از آنکه به وضع نامساعد و شرایط نامطلوب روستاها اشاره کرد برای باور حضار ابتکاری جالب خرج کرد. 

برخلاف خیلی ها که فقط برای حرفهایشان بر آمار تکیه دارند و واقعیت ها را نادیده می گیرند حجت الاسلام گلدوست فیلمی که خود از شرایط روستا و مشکلات اهالی گرفته بود به استاندار و مدیران استانی ارائه کرد. 

دو هفته ای هست که مشکل مردم روستاهای نیزار سرتیتر اخبار رسانه ها شده و همه در انتظار پاسخگویی مسئولان، اما هر کدام به شیوه ای موضوع را به حاشیه راندند تا از اهمیت آن بکاهند. تاجایی که حتی محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی معترضان را ویلانشینانی دانست که به خاطر بوی مرغداری ها ناراحتند. 

روستایی ها اما دلشکسته از این اظهار نظر آمدند تا استاندار و دیگر مسئولان از نزدیک صورت آفتاب خورده و دست های پینه بسته روستائیان را ببینند. 

تا نشان دهند که کدام ویلانشینی برای بهبود شرایط روستایی در دل کویر این چنین تلاش می کند تا همین باقی مانده باغات و دام خود را حفظ کند. تا سرمایه و یادگار دیرین خانوادگی خود را در دل روستاهای با اصالت قم حفظ کند.

روستائیان نیزار آمدند تا بگویند حتی اگر ویلانشین هم باشند این روستاها خانه آن ها بوده و حق دارند که در محل زندگی خود آرامش داشته باشند.

استاندار اما با دیدن شرایط و خواسته مردم یک قول قاطع داد، این قول استاندار حداقل 3 مرتبه تکرار شد. سید مهدی صادقی به مردم قول داد که جهاد کشاورزی موظف است ظرف سه ماه آینده یا مرغداری های مورد نظر را به اصلاح روند هدایت کنند و یا با تشکیل پرونده قضایی نسبت به ادامه فعالیت آن ها تصمیم گیری شود. 
مادر شهید علیمردانی بعد از صحبت با رئیس جهاد کشاورزی می گفت: به او گفتم پسرم در دل روستا بزرگ شد، او را سرهنگ کردم و مایه افتخارم بود، الان کجاست؟ گلزار شهدا. همه شما به شهدا بدهکارید. شما وظیفه دارید به درد دل مردم برسید. آخر و عاقبت همه ما جایی زیر همین خاک است. پس کاری نکنید که آن دنیا شرمنده مردم باشید. 

خانم دلاوری هم در انتقادش از فرماندار گلایه داشت که چرا از مرغداری ها حمایت می کند، وی خطاب به سیار گفت: آقای فرماندار! شما چه نسبتی با صاحب مرغداری ها دارید که به جای پیگیری مشکل مردم دائم مشکلات ما را نادیده می گیرید و از آن ها حمایت می کنید؟

اهالی از اظهار نظر مسئولان گلایه داشتند تا استاندار را دیدند. آن ها با هزار امید دور استاندار را گرفتند تا شاید کسی حرفشان را بشنود. مادر شهید دلاوری وقتی قول استاندار را شنید با صدای بلند برایش دعا می کرد. اشک همراهان از سوز دل این پیرزن جاری بود. 

گرچه این روزها با استقرار دولت دوازدهم زمزمه های زیادی به گوش می رسد از تغییر وتحولات احتمالی مسئولان اما حقیقت این است که قول و وعده ای که استاندار اعلام کرد و جهاد کشاورزی متعهد به انجام آن است در هفته ای منتسب به دولت صورت گرفت. 

حالا چشمان منتظر روستائیان با امید به آینده ای است که بتوانند رنگ آرامش را ببینند، تا پیرزن روستایی بار دیگر صدای خنده و شادی نوه هایش را هر هفته در خانه اش بدون هراس از مزاحمت مگس ها و بوی بد مرغداری ها بشنود. روستائیان امیدوار شدند و این امید وظیفه ای است بر عهده مسئولان قم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
در شرایطی که روستای حسن‌آباد نیزار هیچ توسعه‌ای نداشته این سئوال در ذهن شکل می‌گیرد بر چه اساسی مجوز راه‌اندازی مرغداری‌ها در مجاورت این روستا بدون توجه به حریم روستا صادر شده است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار