آیت الله سبحانی در دیدار وزیر ارشاد:
وضعیت کتابخوانی در کشور نگران‌کننده است و افراد کتابخوان کم شده‌اند و همچنین بسیاری از ناشران افسرده و در آستانه ورشکستگی قرار دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای این رفع این مشکل برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 31 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بیشترین ارتباط با نهاد دین و حوزه را وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که امیدوارم تداوم بیشتری داشته باشد.

وی بابیان اینکه امیدواریم فعالیت‌ها در دوره جدید دولت از هر لحاظ از دولت یازدهم بهتر باشد، ادامه داد: باید به چاپ و نشر کتب در کشور نظارت جدی وجود داشته باشد که لازمه آن نیز وجود یک شورای نظارت ویژه است، چراکه اثرگذاری کتاب از هر چیزی بیشتر است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید دقت شود تا برخی اقلیت‌ها کتبی چاپ نکنند که با عقاید مذهب رسمی کشور مغایر باشد.

وی تصریح کرد: وضعیت کتاب‌خوانی در کشور نگران‌کننده است و افراد کتابخوان کم شده‌اند و همچنین بسیاری از ناشران افسرده و در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت علم و دانش تأکید کرد: هر کشوری که تعداد افراد کتابخوان بیشتر و تعداد ناشران آن نیز بیشتر باشد نشان‌دهنده فرهنگ برتر و والاتر آن کشور است، ازاین‌رو شایسته است وزارت فرهنگ و ارشاد روی مسئله نشر و حمایت از ناشران توجه ویژه‌ای داشته باشد.

تقویت ارتباط با حوزه‌های علمیه

در ابتدای این دیدار سید عباس صالحی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزارتی که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ را بر عهده دارد، اظهار کرد: امیدواریم در این دوره با استفاده از ظرفیت دانشگاه، حوزه و هنرمندان بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را در حوزه‌های مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دین رسالت مشخصی را بر عهده دارد، اضافه کرد: 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کند، معاونت قرآن نیز در حوزه قرآنی و بقاع متبرکه فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت سازمان حج و زیارت یاد کرد و گفت: بنیاد امام رضا(ع) به عنوان مجموعه‌ای که در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی را در استان‌ها و خارج از کشور دنبال می‌کند، حجم قابل توجهی از فعالیت‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط گسترده‌تر با حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به برکت این ارتباط بتوانیم در حوزه دین فعالیت‌های مورد نظر خود را به صورت گسترده‌تر دنبال کنیم.

صالحی یادآور شد: بخش‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های گسترده‌ای را دنبال می‌کنند، مفاخر فرهنگی حوزوی و غیر حوزوی هویت‌بخش جامعه اسلامی هستند و نسل قدیم را به نسل جدید متصل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از 3 هزار کتابخانه در سطح کشور فعالیت‌های قابل توجهی را دنبال می‌کند، مطرح کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حوزه نشر و کتاب، خارج از کشور، شعر، ادبیات و فرهنگ برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کرده است.

صالحی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در عرصه‌های فرهنگی نیز می‌توانند همیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشکده‌های مختلف فعالیت‌های علمی را به صورت گسترده دنبال کرده‌ایم؛ انجمن‌های علمی اکنون در حال گسترش است و در قالب این انجمن‌ها ارتباط‌های فرادستگاهی دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیش از 70 نقطه از جهان یاد کرد و ادامه داد: بخش قابل توجهی که در راستای ترویج آموزه‌های دینی در خارج از کشور انجام می‌شود توسط این سازمان پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط جدید و مطلوب با حوزه‌های علمیه به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده کنیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار