کد خبر: ۴۸۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 03 September 2017
به گزارش تابناک قم، یک هفته است یک خانواده ایثارگر زیر آفتاب سوزان در زمین ها خاکی شهرک فاطمیه قم زندگی می کنند.

به گفته مادر خانواده یک هفته پیش صاحبخانه آنها را جواب کرده و وسایل خانه را بیرون ریخته است و آنها هم به دلیل اینکه سرپناهی نداشتند یک هفته بر روی زمینی که 14 سال پیش خریده اند اما اجازه ساخت نمی دهند، زندگی می کنند.

چهره این خانواده 4 نفره که از سادات هستند  زیر آفتاب و زمینی که سقف ندارد، آفتاب سوخته است، کنار زمین را دیوار چینی کرده اند و شرایط برای این خانواده بسیار سخت می گذرد، غم را می توان از چهره پدر خانواده مشاهده کرد و چشمانی که نشان می دهد روزها و شب ها به نگهبانی از حریم خانواده خواب به خودش ندیده است همان چشمانی که سالها قبل در دفاع از وطن خواب را به چشم ندیده است.

مادر خانواده  می گوید: بارها همسر من را به خاطر ساخت دیوار دور زمین کتک زده اند و این برایمان بسیار ناراحت کننده بود.

بی سرپناهی خانواده ا م را آزار می دهد

همچنین پدر خانواده گفت: کارگر ساختمان هستم و سالها کار کرده و زحمت کشیده ام،20 ماه در جبهه خدمت کرده ام و کارت  ایثارگری هم  دارم اما مسئولین اهمیتی نمی دهند، جانباز دفاع مقدس هم هستم و اینکه زن و فرزندانم اینگونه بدون سرپناه هستند من را آزار می دهد.


وی اظهار داشت: 14 سال است این قطعه زمین را خریداری کرده ام ،زمین هنگام خرید  قطعه و شماره داشته است،  سال 84 دور زمین را دیوار کشی هم کرده بودیم، اما می گویند زمین توافق ندارد سال 88 برای زمین های بسیاری پروانه صادر می کردند ما هم به دنبال صدور پروانه رفتیم اما دوباره اعلام کردند زمین شما توافق ندارد.

این شهروند قمی افزود: سال 94  با چند نفر از صاحبان زمین های اطراف به کارشناسی مراجعه کردیم و دو میلیون و نیم هم پرداخت کردیم، کارشناسی اعلام کرد ما به شما پروانه ساخت می دهیم.

این زمین تنها سرمایه من است

وی ادامه داد: اما نقشه بردار شهرداری ما را به این روز انداخت، زیرا برای زمین کوچه پروانه ساخت داده اند و باعث شده زمین ما دچار مشکل شود و حالا به ما پروانه ساخت نمی دهند، این زمین تنها سرمایه من است که 14 سال من را معطل کردند و بعد از کلی مستاجری حالا مجبور شدم در زمین چادر بزنیم.

پدر خانواده با افتخار می گوید فرزندان من بسیجی هستند و ادامه می دهد: وقتی صاحب خانه من را بیرون کرد و پولی هم نداشتم خواستم برای زندگی به پارک بروم اما دیدم قطعه زمینی دارم تصمیم گرفتم با زن و فرزندانم در همین جا زندگی کنم، صورت زن و فرزندانم زیر آفتاب سوخته است و سرپناهی نداریم اما مسئولین اصلا توجهی نمی کنند.

وی بیان کرد: می گویند نقشه زمین  تغییر کرده من هم گفتم خوب اگر نقشه تغییر کرده و شکل زمین من شکل دیگری است همان چیزی را که خودتان می گویید تحویل من بدهید می گویند تحویل نمی دهیم و من بلاتکلیف مانده ام.

بلا تکلیف مانده ایم

ایثارگر قمی گفت: کارشناس قوه قضائیه این زمین را به من تحویل داده و من مدارکم کامل است، من گفتم اگر مشکل زمین این است که نقشه اش مشکل دارد اگر من با تغییر زمین  موافقت کنم به من پروانه ساخت می دهد؟ می گویند نه شما که زمین را بحر خیابان نخرید!

وی بیان کرد: من گفتم من هیچ چیزی ندارم تنها دارو ندارم همین قطعه زمین است که با سختی خریده ام، یکبار می گویند توافق کنید یکبار می گویند شکل زمین را برگردانید و اینگونه  من و خانواده ام بلاتکلیف مانده ایم.

پدر خانواده ادامه داد: به شهرداری مراجعه کردم گفتم من و زن و فرزندانم در خیابان مانده ایم خودم هم ایثارگر هستم  اما الان اسیر شدم دیگر  توان مالی برای اجاره خانه ندارم من را خیلی اذیت کردند مجبور شدم  اینگونه زندگی کنند،  شب ها نمی خوابیم و نگهبانی می دهیم این چند تکه چوب را هم دیروز نصب کردم و گرنه یک هفته زیر آسمان و در آفتاب زندگی می کردیم.

وی گفت: از مسئولین خواهش کردم بگذارید من یک اتاق بسازم زن و فرزندانم در کوچه مانده اند قبول نکردند، زمین مال من است پول آن را داده ام و کارشناسان هم تایید می کنند بعد از 14 سال که اجازه نداند خانه بسازم همه مصالح هم گران شده و بلا تکلیف مانده ایم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار