در جلسه شورای اسلامی شهر قم عنوان شد:
رئیس شورای اسلامی شهر قم از مخالفت این شورا با تغییر کاربری باغ سالاریه قم خبر داد. شهردار قم نیز در پاسخ به صحبت برخی اعضا درباره تعیین تکلیف منوریل گفت: منوریل در صورت راه‌اندازی، کمک چندانی به حل معضل ترافیک در شهر قم نمی‌کند.
کد خبر: ۴۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 05 September 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم در چهارمین جلسه رسمی و علنی این شورا، با اشاره به اولویت‌ها و خط ‌قرمزهای این شورا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم به طور کلی با تغییر کاربری باغات داخل شهر مخالف است.

عبدالله جلالی با اشاره به اهمیت حفظ باغات در شهر افزود: به ویژه در مرکز شهر ما نسبت به تغییر کاربری باغات حساس هستیم و این موضوع در مورد باغ سالاریه هم صدق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تملک باغ‌های باقی مانده داخل شهر قم آمادگی داریم با مالکان مذاکره کنیم تا حفظ و حراست از باغ‌های شهر قم محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در شورای پنجم سیاست بازی جایی ندارد گفت: شورای پنجم به دنبال خدمت به مردم است نه مسائل حاشیه‌ای.

وی استفاده از نظرات کارشناسان، ارتباط و پاسخگویی به مردم و پذیرا بودن انتقادات را از دیگر سیاست‌های شورای پنجم شهر قم دانست.

جلالی ضمن تأکید بر لزوم تسریع برای تکمیل خط A متروی قم، گفت: جذب سرمایه‌گذار برای تسریع امورات عمرانی شهر قم از دیگر الزامات شورای پنجم است.

وی اظهار کرد: موضوع مهم دیگر که در مدیریت شهری باید به آن حساس باشیم، مسائل اجتماعی و بیماری‌های فرهنگی و رفتاری جامعه است که شورای پنجم تلاش می‌کند توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم توجه به توسعه متوازن مناطق شهر قم و حل مشکلات مناطق محروم برای ارتقای عدالت اجتماعی را از دیگر سیاست‌های شورای چهارم دانست.

منوریل به حل مشکل ترافیک شهر قم کمکی نمی‌کند

شهردار قم نیز در این جلسه در پاسخ به صحبت برخی اعضا درباره تعیین تکلیف منوریل، اظهار کرد: خواهش من این است که در قضیه منوریل به ما فشار نیاورید تا بتوانیم موضوع را با صبر پیش ببریم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: سیاست ما در موضوع منوریل این است که مسائل را با هماهنگی با دستگاه نظارتی به صورت تدریجی پیش ببریم چرا که اگر عجله کنیم، پیمانکار ادعاهای بسیاری خواهد کرد و چندین میلیارد هزینه اضافی روی دست شهر خواهد ماند.
 
وی با بیان اینکه مشکل منوریل، حقوقی است و نه فنی گفت: از نظر فنی امکان راه‌اندازی را داشتیم اما اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی از ترافیک شهر قم حل نخواهد شد اما مشکلات حقوقی ما با پیمانکار ادامه خواهد داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه خط ‌B متروی قم ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه به شهر قم می‌آورد، اظهار کرد: هزینه این خط با فاینانس تأمین خواهد شد که سود زیر ۱۰ درصد دارد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار