آیت الله مکارم شیرازی درخواست کرد
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به حوادث میانمار و کشتار بی رحمانه مسلمین توسط بودایی‌ها، پیشنهاد کرد تا وزاری خارجه کشورهای اسلامی اجتماعی برای حل این مشکل تشکیل دهند و به صورت جدی وارد این مسئله شوند.
کد خبر: ۴۹۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 06 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حوادث میانمار که در منطقه شرق آسیا هست و ۶۰ میلیون جمعیت دارد که دو درصد آن مسلمان و عمدتا اهل سنت هستند، ادامه داد: بودایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که مسلمین را قتل عام کنند و هر روز نمونه‌های تازه‌ای از جنایات آنان را شاهد هستیم و حتی کاری کرده‌اند که طالبان آنان را محکوم کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ولی کشورهای اسلامی در کمال بی تفاوتی هستند و حتی جلسه فوق‌العاده تشکیل نداده اند و غیرت از آنان گرفته شده است و شورای امنیت هم که اگر گردی بر اسرائیل بنشیند صدایش در می آید نباید دادی بزند؟.

این مرجع تقلید پیشنهاد کرد تا وزاری خارجه کشورهای اسلامی اجتماعی برای حل این مشکل تشکیل دهند و به صورت جدی وارد این مسئله شوند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) اظهار کرد: کسی که شکر نعمت می‌کند نتیجه شکر نسبت به نتیجه نعمت بالاتر است زیرا نعمت‌ها کالا‌هایی زودگذر هستند و شکر، استمرار نعمت و پاداش اخروی به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسئله شکر در آیات و روایات فراوان نقل شده و نخستین مسئله در علم کلام شکر منعم است بنابراین پایه اصلی اعتقادات شکر منعم است.

وی با بیان اینکه شکر با قلب و عمل صورت می‌گیرد گفت: شکر سبب استمرار نعمت و کفران نعمت سبب سلب نعمت می‌شود، ولایت یکی از نعمت‌ها است و اگر شکر به جا آوریم بقا پیدا می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی نظام اسلامی را از دیگر نعمت‌ها ذکر کرد و افزود: کسانی که دوران پیش از انقلاب را درک کردند می‌دانند در آن زمان چه حقارتی بر ما تحمیل شده بود به طوری که اسامی نمایندگان مجلس به سفارت آمریکا و انگلستان می‌رفت تا آنها تأیید کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز سر افراز است البته مشکلات وجود دارد ولی باج به دیگران حتی به آمریکای گردن کلفت و اروپا نمی‌دهد. اگر مصلحت بداند به عراق و سوریه کمک می‌کند و در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستد مگر ایران آن زمان جرأت داشت بدون تصویب آمریکا و انگلستان قدمی بردارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: این نعمت را باید شکرگزاری کرد شکرگزاری به این صورت است که دست به دست یکدیگر دهیم نه اینکه جناح‌بازی و فرقه‌بازی شود و مقام‌ها را سهم‌بندی کنند بلکه صلاحیت اشخاص در نظر گرفته شود و مقام‌ها بر اساس صلاحیت‌ها باشد و افراد به فکر حل مشکلات باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با تبریک غدیر و تاکید بر اینکه غدیر باید از مظلومیت بیرون بیاید تصریح کرد: جشن و دید و بازدیدها خوب است اما باید جوانان را با محتوای غدیر آشنا کرد.

وی افزود: بدون اینکه به مقدسات دیگران اهانت کنیم باید غدیر را جشن بگیریم و قرار است راهپیمایی هم به این مناسبت در عصر روز عید برپا شود که بنده هم تا جایی که توان دارم حضور خواهم یافت.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار