مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌قم گفت: در استان ‌با کمبود سرانه سینمایی روبه‌رو هستیم، اما تلاش داریم با برنامه‌ریزی این تعداد صندلی را دو برابر کنیم.
کد خبر: ۴۹۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ 07 September 2017
به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به ظرفیت بالای قم در امور فرهنگی اظهار داشت: در استان قم با کمبود سرانه سینمایی روبه‌رو هستیم و درمجموع تعداد 950 صندلی فعال سینما با 4 پلات نمایش در قم وجود دارد که تلاش داریم با برنامه‌ریزی این تعداد صندلی را دو برابر کنیم.

وی بابیان اینکه 300 موسسه فرهنگی و 585 کانون فرهنگی در استان قم مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند، افزود: استان قم در امور قرآنی از استان‌های فعال به شمار می‌رود، به‌طوری‌که 107 موسسه قرآنی در قم در حال ارائه خدمات قرآنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: استان قم از سال‌ها قبل جزء استان‌های پیشتاز در صنعت چاپ و نشر بوده است، به‌طوری‌که 1250 ناشر و 240 چاپخانه در حوزه چاپ و نشر فعال و بیشتر آنان در حوزه کتب دینی پیشتاز کشور هستند.

وی با تأکید بر وجود 106 کانون تبلیغاتی در استان قم عنوان کرد: 6 روزنامه، 7 هفته نامه، 8 دوهفته نامه و 6 ماهنامه در استان قم در حوزه رسانه مکتوب مشغول فعالیت هستند.

حسینی کاشانی با اشاره به حضور 200 کتاب فروش در استان قم خاطرنشان کرد: 950 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مشغول تحصیل هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار