همزمان با شب عید غدیر،این واقعه بزرگ تاریخی و شیعی با حضور گسترده مردم در آستانه امامزاده سید معصوم قم توسط جمعی از هنرمندان بازسازی شد.
کد خبر: ۴۹۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، در این آئین که با هدف معرفی واقعه عظیم خم به مردم و آشنایی آنها با سیره اهل بیت(ع) برگزار شد بیش از 250 هنرمند این واقعه را بازسازی کردند.

گفتنی است حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با گرامیداشت سالروز واقعه غدیر خم عنوان کرد: غدیر تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر حقانیت است.

وی تصریح کرد: واقعه غدیر سندی معتبر بر ولایت امام علی(ع) است ولایتی که به معنای امامت می باشد و تنها به معنای دوست داشتن نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق روایات مختلف، استدلال های زیادی مبنی بر ولایت و امامت علی(ع) در غدیر خم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: غدیر نقطه عطف مهمی در تاریخ اسلام و تشیع است پیامبر(ص) در این واقعه اثبات کرد که امامت و ولایت در ضمن حج نیست و در عرض حج می باشد.

حجت الاسلام ذوالنوری یادآور شد: وظیفه ما احیای غدیر و معرفی آن به جهان است باید در تبیین حدود الهی در مسیر ولایت به بهترین نحو گام برداریم.

وی گفت: داعش و تکفیری ها نقطه مخالف غدیر هستند و با کشتار مسلمانان بسیاری از معیارهای انسانی را زیر پا می گذارند.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نیز احمدعلی فعله گری مسئول ستاد بازسازی واقعه غدیر بیان کرد: آئین بازسازی غدیر خم از سال 89 در قم آغاز شد و امروز در بیش از 150 شهر بازسازی این واقعه عظیم اجرا می شود.

وی تصریح کرد: این آئین خودجوش و مردمی است و هر سال نیز با خیل زیادی از استقبال کنندگان از این مراسم مواجه هستیم.

فعله گری یادآور شد: بازسازی غدیر علاوه بر مرور یک رویداد مهم تاریخی موجب آشنایی مردم با واقعه ای بزرگ و اثر گذار می شود.

وی گفت: هر چه بیشتر به سمت ائین های مذهبی پیش برویم تعمق باورهای دینی در جامعه افزون تر خواهد شد. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار