فعال رسانه‌ای عنوان کرد
فعال رسانه‌اي با اشاره به اينكه موضوع محور و ایده گستر بودن استارتاپ ویژگی این پدیده در فضای مجازی است گفت: ویژگی مهم استارتاپ، فناوري محور بودن آن است که نزدیک به 99 درصد از آن‌ها در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا اصنافی در گردهمایی فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب با عنوان قرار بی قراری که به همت مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران و با همکاری سازمان سراج و باشگاه افسران جنگ نرم در مجتمع 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین موضوع اکو سیستم استارتاپی ایران پرداخت و اظهار کرد: استارتاپ به نوعی زیر مجموعه‌ای از کارآفرینی است که امروز در فضای اقتصادی دنیا ظرفیت بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: استارتاپ یک عملی است که در نوع خود بدیع و جدید بوده و از این منظر کاری‌ست غیر قطعی که ممکن است از هر 10 استارتاپ، 9 ایده شکست بخورد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه موضوع محور و ایده گستر بودن استارتاپ ویژگی بعدی این پدیده در فضای مجازی است که ممکن است با یک تعداد محدود نیرو، کارهای بسیار بزرگی را انجام داد، ابراز کرد: ویژگی مهم استارتاپ، فناوری محور بودن آن است که نزدیک به 99 درصد از آن‌ها در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند. همچنین رشد انفجاری ویژگی دیگر استارتاپ در فضای مجازی است.

اصنافی عنوان کرد: کار گروهی ویژگی مهم استارتاپ هاست. اما بعد از موفقیت اولیه غالباً به یک شرکت تبدیل می‌شوند یا در شرکت‌های بزرگتر ادغام می‌شوند.

وی گفت: استارتاپ‌ها نقطه تلاقی بین بین فرهنگ، اقتصاد، سیاست و فناوری هستند و در اقتصادهای کشورهای با ظرفیت بالا می‌توانند رشد کنند.

اصنافی ادامه داد: چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ امروز آمریکا در ابتدای کار خود استارتاپ بودند که نشان می‌دهد توجه به بخش استارتاپ‌ها بسیار با اهمیت و حیاتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های استارتاپ‌های اینترنتی پرداخت و بیان کرد: کاهش سود اولیه و افزایش ارزش افزوده توسط تبلیغات یا خدمات ویژه یکی از مهمترین روش‌هایی است که استارتاپ‌ها از این طریق درآمدهای هنگفت به دست می‌آوردند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به شاخص‌های رشد یک استارتاپ بیان کرد: استارتاپ به مثابه نهالی است که در زمین کاشته می‌شود و برای رشد آن باید نیروی انسانی دانشمند در اختیار داشته باشیم.

اصنافی ادامه داد: بعد از نیروی انسانی متخصص و کاربلد باید حوزه آموزش عالی کشور نیز منطبق با عرصه‌های پیشرفت و تکنولوژی‌های نوین باشد تا نیروی متخصص در این عرصه‌ها امکان بروز و فعالیت داشته باشد.

اصنافی گستره 80 میلیون نفری کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: این تعداد جمعیت در کشور بزرگترین بازار مصرفی را تشکیل داده که استارتاپ‌ها می‌توانند کالاها و خدمات خود را برای آن‌ها عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سه نوع استارتاپ در جهان وجود دارد، گفت: نوع نخست استارتاپ کپی و تقلیدی، نوع دوم استارتاپ‌های مخصوص کشورها بر اساس ویژگی‌های بومی و نوع سوم استارتاپ‌های جهانی مانند فیسبوک هستند، در حالیکه کشور ما هنوز در مرحله نخست استارتاپ‌ها مانده است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: یکی از تفاوت‌های مهم بین فرهنگ اقتصادی ایران با کشورهای غربی نهادینه نشدن فرهنگ کار و درآمد زایی هست؛ به طوری که در حال حاضر تمام دانشجویان دانشگاه‌های کشور عملاً تا 25 سالگی بیکار هستند.

اصنافی در پایان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت استارتاپ‌ها خاطرنشان کرد: ریسک و سرمایه گذاری خطر پذیر شرط ورود در استارتاپ است. چرا که از هر 10 استارتاپ 9 استارتاپ شکست می‌خورد اما همان یک استارتاپ موفق تمام هزینه‌های شکست‌ها را جبران می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار