مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: کشورمان در زمینه تولید برق خورشیدی نسبت به کشورهای دیگر عقب ماندگی زیادی دارد.
کد خبر: ۴۹۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، سید محمد ارجمند زاده با اشاره به گرایش مدیران استان به تولید برق خورشیدی در ادارات قم اظهار کرد: برخی از ادارات استان کارهای اجرایی را در این زمینه شروع کردند و دستورالعمل‌های اجرایی را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در یک سری از نهادها در استان قم همچون شهرداری و استانداری کارهایی برای تولید برق تجدیدپذیر آغاز شده است تا توسعه تولید این نوع برق را در مقیاس کوچک در استان قم شاهد باشیم.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: برنامه ریزی در استان صورت گرفته است تا توسعه تولید برق تجدیدپذیر به خصوص برق خورشیدی را در قم شاهد باشیم، اما با این وجود کشورمان در زمینه تولید برق خورشیدی نسبت به کشورهای دیگر عقب ماندگی زیادی دارد.

ارجمند زاده با اشاره به پتانسیل بالای تولید برق خورشیدی در ایران اظهار کرد: پتانسیل تولید برق خورشیدی حتی در استان گیلان که روزهای آفتابی کمی دارد، بیشتر از کشوری همچون آلمان است، اما با این وجود در آن کشور اروپایی بخش زیادی از نیاز به برق از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشورهای درحال توسعه همچون مصر، اردن و کشورهای خاورمیانه مقدار قابل توجهی برق خورشیدی تولید می‌شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار