تجدید بیعت غدیریان با امام زمان(عج)
همزمان با روز عید غدیر و اعلام ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) توسط نبی مکرم اسلام(ص) پیاده روی بزرگ غدیر با عنوان «کاروان شادی بیعت» با شرکت زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، عاشقان ولایت، در عید سعید غدیر خُم، بزرگداشت امامت و ولایت از حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با عبور از بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کردند. 

امت خداجو و ولایتمدار در حالی که پرچم های رنگی با عنوان های یا مهدی(عج)، یا علی(ع) و یا حضرت معصومه(س) به همراه داشتند، لبیک گویان؛ با ندای الله اکبر، لبیک یا مهدی(عج) و یا علی(ع) بار دیگر با امام زمان خویش، حضرت مهدی(عج) تجدید میثاق و بیعت و بر ادامه راه ائمه اطهار(ع) تاکید کردند. 

در طول مسیر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به خیل عاشقان امیرالمومنان امام علی(ع) و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پیوستند و همراه آنها شدند. 

در ابتدای مراسم نیز آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع شرکت کنندگان در این گردهمایی ولایی حضور یافت.

در طول مسیر ایستگاه های صلواتی با پخش شربت و شیرینی از عاشقان حضرت ولی عصر(عج) پذیرایی می کردند و مومنان این روز بزرگ، خجسته و فرخنده را به یکدیگر شادباش و تبریک می گفتند. 

شعر خوانی سید حمید برقعی و قرائت بیعت نامه در مسجد مقدس جمکران و اهتزاز پرچم حرم امام علی(ع) بر فراز گنبد فیروزه ای پایان بخش حماسه حضور مردم در کاروان شادی روز غدیر بود.

مردم باید با حقیقت غدیر آشنا شوند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه مراسم پیاده‌روی گفت: عید سعید غدیر بزرگترین عید اسلام و تشییع است و همگان وظیفه دارند این روز با عظمت را بزرگ بشمارند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم قم در این راهپیمایی گفت: این روز حلقه وحدت بین سنی و شیعه است و به همه سفارش کردیم در این راهمیمایی به مقدسات کسی توهین نشود و خوشبختانه شاهد برگزاری مراسم عظیمی هستیم.

استاد برجسته حوزه افزود: در روز غدیر خم دین اسلام تکمیل شد و این نشانه عظمت این روز مبارک است و همه باید در این روز ابراز شادی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه غدیر عید ولایت است و نباید فراموش شود، گفت: غدیر عید ولایت و ضامن دوام و بقای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه غدیر پایه اصلی تمام حوادثی است که بعد از پیامبر اکرم(ص) بوجود آمده است، گفت:مردم باید با حقیقت غدیر آشنا شوند و جشن‌های عید غدیر را هر چه با شکوه‌تر برگزار کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار