مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد
مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو با هدف صرفه جویی در مصرف آب خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 10 September 2017
به گزارش تابناک قم، مجید حمیدی اظهار کرد: در سال گذشته هزار و 200 هکتار اراضی زراعی به روش میکرو آبیاری شد که با کمک اعتبارات دولتی و مشارکت کشاورزان درصد آبیاری به میزان چشمگیری افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با استفاده از روش آبیاری میکرو در مصرف آب صرفه جویی کرده و آبیاری نوین را در راستای اصلاح اراضی که کیفیت آب و خاک مناسب دارند توسعه می‌دهیم.

وی افزود: افزایش استفاده از روش بذر گواهی شده در کشت محصولات زراعی به ویژه گندم و جو در سال جدید افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و این در حالی است که در پنج سال گذشته بذر گواهی شده جو تنها به کمتر از 500 تن می‌رسید.

مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: بذر گواهی شده بذری است که مراحل استاندارد مانند نظارت موسسه اصلاح بذر، نظارت سازمان جهاد کشاورزی و نظارت شرکت تولید کننده بذر فرآوری شده را طی کند.

وی در خصوص مراحل فرآوری شدن بذر ادامه داد: بذر ناخالص طی مراحل فرآوری خالص شده و توسط موسسه تحقیقات، تست، سم زدایی و ضد عفونی می‌شود و در نهایت بذر خالص بسته‌ بندی شده و توزیع می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به طبقه بندی و نوع بذر، بیش از 20 درصد ارزش بذر به تولید کنندگان از طرف دولت یارانه تعلق می‌گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار