عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان قم:
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم گفت: مهم ترین دلیل کاهش صادرات کشورمان، قیمت تمام شده بالای کالا در ایران است.
کد خبر: ۴۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 10 September 2017
به گزارش تابناک قم، غلامحسین الهیاری با اشاره به دلایل کاهش صادرات ایران اظهار کرد: مهم ترین دلیل کاهش صادرات کشورمان، قیمت تمام شده بالای کالا در ایران است، در هیچ کجای دنیا مثل ایران به این سرعت پارامترهای قیمت تولید یک کالا بالا نمی‌رود.

وی ادامه داد: منطقه اکنون به هم ریخته است و ناامنی زیادی در منطقه وجود دارد، اکنون عدم ثبات را در کشورهای منطقه شاهد هستیم و این کشورها به دلایل مختلف کمتر کالا از ایران وارد می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم افزود: رقبای ایران در منطقه در بحث صادرات خوب عمل می‌کنند، افزایش واردات کشورمان به تولید ضربه می‌زند و هر چقدر که واردات کالاهای غیرضروری به ایران بیشتر شود، کارگران بیشتری بیکار خواهند شد.

الهیاری با اشاره به افزایش واردات ایران اظهار کرد: دولت اگر نمی‌تواند از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری کند، حداقل امکان افزایش تعرفه‌های واردات را برای این کالاها داردو اکنون جاذبه واردات برای فعالان اقتصادی بیشتر از جاذبه تولید است و یک تولیدکننده با مشکلات مختلف برای تولید یک کالا مواجه است.

وی ادامه داد: اجرای طرح رونق تولید برای تولیدکنندگان تا حدی خوب بود، اما نرخ سود تسهیلات این طرح بالا است و اجرای طرح رونق تولید برای واحدهای تولیدی تنها یک مسکن کوتاه مدت بود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم افزود: نرخ سود تسهیلات طرح رونق تولید برای تولیدکنندگان 18 درصد بود و باید تسهیلات این طرح به تولیدکنندگان واقعی پرداخت شود، اکنون شاهد هستیم که مدیران ارشد استان قم تا حد توان برای کمک به بخش تولید و تولیدکنندگان تلاش می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات بخش صنعت به صورت یکباره حل نمی‌شود، واردات سریع اتفاق می‌افتد، اما به راه انداختن یک واحد تولیدی نیاز به یک پروسه طولانی دارد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار