عضو خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب در مدارس علمیه مشکات، ده سال بلند مدت حوزه علمیه را می‌توانند در مدت هفت سال به پایان برسانند.
کد خبر: ۴۹۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 11 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام جواد(ع) از مدارس علمیه مشکات تحت اشراف دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به پیشینه مدرسه علمیه مشکات، اظهار داشت: بعد از اینکه مقام معظم رهبری نسبت به تحول حوزه دغدغه‌های فراوانی داشتند برخی از بزرگواران تصمیم گرفتند تا مدرسه علمیه طرح مشکات را راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه در طرح مشکات حوزه علمیه در هفت سال به پایان می‌رسد، افزود: طلاب در مدارس علمیه مشکات، ده سال بلندمدت حوزه علمیه را می‌توانند در مدت هفت سال به پایان برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بیشتر ورودی‌های نخستین شعبه مدرسه علمیه مشکات در تهران دانشجویان بودند، که به‌نوعی این امر نشان از کیفیت علمی بالای طلاب را در بر دارد.

وی ادامه داد: طلاب دوره نخست مدرسه علمیه مشکات تهران، اکنون در قم مشغول تحصیل درس خارج هستند، همچنین رشته‌هایی مانند حقوق و سیاست ازجمله رشته‌هایی بوده که حوزه علمیه مشکات سعی دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور به دیگر رشته‌ها در این مدرسه اضافه کند.

دولابی خاطرنشان کرد: رویکرد مدرسه علمیه طرح مشکلات حرکت به سمت پاسخگویی نظام اسلامی است، که بعد از گذشت چهار دهه توقع جامعه این بوده که حوزه‌های علمیه ورود جدی‌تری به این مطلب داشته باشد.

وی ابراز کرد: ورودی‌های جدید مدرسه علمیه طرح مشکات در قم از جوانان دوم و سوم دبیرستان است که به طبع با ورودی‌های دانشجو متفاوت خواهد بود به همین دلیل هفت سال آنان به هشت الی 9 سال تغییر خواهد کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار