نائب رئیس شورای شهر قم:
نائب رئیس شورای شهر قم گفت: شرایط زیست‌محیطی منطقه سلفچگان به خاطر عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی واحدهای صنعتی بحرانی است و در بین متولیان امر به‌ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی، مجموعه صنایع و سازمان محیط‌زیست استان اراده مناسبی برای مقابله با این وضعیت وجود ندارد.
کد خبر: ۴۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 11 September 2017
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری با تأکید بر شرایط زیست‌محیطی منطقه سلفچگان اظهار داشت: شرایط زیست‌محیطی این منطقه در مرز بحران قرار دارد.

وی با اشاره به استقرار واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه افزود: متأسفانه واحدهای صنعتی این منطقه بدون رعایت الزامات زیست‌محیطی فعالیت دارند که سبب بحرانی‌شدن روستاهای منطقه سلفچگان شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی از روستاهای  منطقه سلفچگان از نظر شرایط زیست‌محیطی در معرض آلودگی قرار دارند و از نظر بهداشتی نیز در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند.

بختیاری با انتقاد از وضعیت بحرانی منطقه سلفچگان تصریح کرد: متأسفانه در بین متولیان امر به‌ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی، مجموعه صنایع و سازمان محیط‌زیست استان  اراده مناسبی برای مقابله با این وضعیت وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل تخلیه پسماندها در منطقه سلفچگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده و ویژه این منطقه تخلیه پسماندهای ویژه  در محدوده سلفچگان است که سبب ایجاد بسیاری از عوارض زیست‌محیطی در این منطقه شده است.

نائب رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: خروجی بسیاری از واحدهای صنعتی منطقه سلفچگان فاقد استاندارهای زیست‌محیطی است که به‌صورت مستمر انواع آلاینده‌ها را وارد فضای این منطقه می‌کند.

بختیاری تصریح کرد: خطر آب‌وخاک نیز مشکل و معضل بعدی منطقه سلفچگان است که برای رفع همه این معضلات  یک اراده قوی و جمعی نیازمند است بنابراین باید  تمام دستگاه‌های متولی به وظایف خود  در این زمینه عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تلاش و هدف تمام مسئولان بهبود وضعیت منطقه سلفچگان باشد تا وضعیت زیست محیطی در این منطقه از وضعیت کنونی خود بدتر نشود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار