مدیرکل دامپزشکی استان قم مطرح کرد
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در چهار ماه نخست امسال ۶۴ درصد میزان دام‌های ورودی به استان قم افزایش‌ یافته که نسبت به واکسیناسیون همه آن‌ها توجهات ویژه‌ای شده است.
کد خبر: ۴۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک قم، محمدمهدی رفیعی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وقوع بیماری تب برفکی در قم اظهار داشت: در تیر و مردادماه امسال شاهد تب برفکی در قم بودیم که شروع و اتمام آن 2 ماه طول کشید.

وی با تأکید بر عوارض ناشی از بیماری تب برفکی افزود: یکی از عوارض شیوع تب برفکی در قم افزایش قیمت گوشت در دو ماه اخیر در استان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان عوامل بروز تب برفکی در استان تصریح کرد: تراکم و تردد بالای دام در استان،  عدم واکسیناسیون دام‌های ورودی به استان و عدم رعایت ضوابط بهداشتی مهم‌ترین عوامل وقوع تب برفکی در استان بوده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال 64 درصد میزان دام‌های ورودی به استان قم افزایش‌یافته است که نسبت به واکسیناسیون همه آن‌ها توجهات ویژه‌ای شده است.

وی با برشمردن  مناطق شیوع بیماری تب برفکی در قم ابراز کرد: منشأ بیماری‌های تب برفکی که دام‌های قم را به خود آلوده کرد از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرقی کشور وارد استان شده بودند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: 293 گله در استان دچار بیماری تب برفکی بودند که شامل 26 نقطه شهری در بین شهرک‌های پرورش دام در استان بوده است.

رفیعی با دادن آماری از تعداد دام‌های درگیر با تب برفکی افزود: 10 هزار و 809 رأس دام در استان به تب برفکی مبتلا شدند که بالغ‌بر 200 و دو میلیارد تومان به خسارت مالی به استان وارد کردند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 143 هزار رأس از دام‌های استان واکسینه شده‌اند تا مقابل بخش مهمی از عوامل شیوع بیماری تب برفکی در قم گرفته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار