مراسم اختتامیه سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان روح با معرفی نفرات برگزیده، با حضور اهالی فرهنگ و هنر در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 16 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از حوزه هنری استان قم، مراسم اختتامیه سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد. آغازگر مراسم سعید بیابانکی شاعر شناخته شده بود که تا پایان برنامه به‌ عنوان مجری به اجراء و شعرخوانی پرداخت.

وی با اشاره به وقفه چند ساله پیش آمده در روند برگزاری این جشنواره آن را یکی از جشنواره‌های طنز موفق  کشور ارزیابی کرد.

بیابانکی در ادمه سید محمد حسینی، حسن رحمانی نکو و محمدحسن درابی‌نیا را برای قرائت آثارشان به روی صحنه دعوت کرد.

پس از پخش ویدئویی که گزارشی تصویری از روند برگزاری و مقدمات این جشنواره بود، عباس احمدی دبیر سومین جشنواره سوهان روح به قرائت بیانیه منظوم این جشنواره که زبانی طنازانه داشت پرداخت.

در ادامه مراسم نیز محمد اسدی، محمد غلامی، حسین فیض اخلاقی و علی بهاری به ارائه آثار منثور و منظوم خود که اغلب موضوعات اجتماعی و هجو حامیان تروریسم و داعش را در بر می‌گرفت، پرداختند.

ناصر فیض هم برای دقایقی به روی سن آمد و در سخنانی کوتاه جشنواره طنز سوهان روح را یکی از جشنواره‌های جدی در حوزه طنز و شوخ‌طبعی در کشور دانست.

وی برگزارکنندگان این جشنواره را دغدغه‌مند خواند و در امر گسترش طنز در کشور موفق ارزیابی کرد.

در ادامه این مراسم و با حضور سیدرضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم و محمدرضا علیزاده مدیرکل حوزه استاندار، حسن بختیاری عضو شورای شهر قم، مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری قم، مجید رفیعی رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، ناصر فیض رئیس دفتر طنز حوزه هنری و استاد عباس فرساد و احمد کتابدار از برگزیدگان جشنواره سوهان روح تقدیر شد.

به این ترتیب که در بخش نثر از علی آرمین و سعید تارم تقدیر شد و محمد غلامی رتبه نخست، محمدحسن درابی‌نیا رتبه دوم و محمد اسدی رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

همچنین علی بهاری برگزیده بخش نثر با موضوع هجو حامیان تروریست و داعش شد و افسانه بختیاری‌نژاد برگزیده بخش نثر با گویش قمی شد. در همین بخش از سید جواد یثربی تقدیر شد.

در بخش شعر نیز از سید محمد حسینی، ریحانه ابوترابی، حسن رحمانی‌نکو و محمدحسین مهدویان تقدیر شد. مهدی پرنیان، محمدحسین فیض اخلاقی و ملیحه رجایی هم رتبه اول تا سوم این بخش را کسب کردند. همچنین سید محمدجواد میرصفی برگزیده بخش شعر با موضوع هجو حامیان تروریست و داعش شد.

در ادامه مراسم اختتامیه از استاد فرساد و افسانه بختیارنژاد دعوت شد تا آثارشان با گویش قمی را قرائت کنند. پایان‌بخش این برنامه رونمایی متفاوت از «کتاب مستطاب قمپز» بود که آثار برگزیده ارائه شده طنزپردازان قمی در محفل طنز قمپز را در بر می‌گیرد. همچنین نخستین شماره نشریه «زنبیل آباد» ویژه جشنواره سوهان روح در میان مخاطبان پرتعداد و پرشور این مراسم توذیع شد.

جشنواره طنز سوهان روح به همت حوزه هنری استان قم و با حمایت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهردار قم و دفتر طنز حوزه هنری برگزار شد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار