در دیدار مشاور رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی مطرح شد:
اخيرا مسئولان زمزمه حضور خانم‌ها در مسابقه‌های كشتی و ورزشگاه‌ها را عنوان می‌کنند، بايد حتما جلوی اين كار گرفته شود. برای ورزش خانم‌ها باید مکانی جداگانه درست کنند و کسی بدنشان را نبیند و خانم‌ها نیز بدن مرد نامحرم را نبینند.
کد خبر: ۴۹۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶ 19 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با تاکید بر هوشیاری مسئولان در مقابل توطئه های دشمن گفت: دشمن شب و روز برای پیاده سازی اهداف شوم فرهنگی خود در جامعه تلاش می کند.

وی در دیدار با مشاور رئیس جمهوری در حقوق شهروندی اظهار داشت: دشمن به شدت مصمم است، تا با به انحراف کشاندن افراد جامعه بویژه بانوان سنگرهای دینی و اجتماعی کشور را تصاحب کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک کشور بزرگ در برگیرنده افراد از فرهنگ ها و فرق مختلف است، افزود: این همه جمعیت به طور حتم از یک نسب نیستند و در بین آنها افرادی وجود دارند، که دست نشانده، پرورش یافته و یا در قالب بیگانگان هستند و یا دوستی و علاقه خاصی به غرب دارند، که البته این یک امر طبیعی است و در همه کشورهای جهان مشاهده می شود.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه مسئولان باید مراقب سرمایه گذاری های دشمن در داخل کشور باشند، چون این اقدامات به هیچ وجه از روی دلسوزی نیست، گفت: بیشترین هدف دشمن از این سرمایه گذاری ها امور اجتماعی جامعه از جمله زنان هستند، و بر اساس روایت ها اگر طبقه نسوان و بانوان اصلاح شوند جامعه نیز اصلاح خواهد شد چون بخش عمده ای از فساد جامعه وابسته به بانوان است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه زنانی که در دولت مسئولیتی بر عهده دارند، باید نجابت و پا کدامنی را به بانوان انتقال دهند، افزود: مطابق روایت های اسلامی افراد جامعه در همه امور از حاکمان الگو می پذیرند، و اگر در مسائل دینی ضعیف عمل کنند، مردم نیز به تبعیت از آنها به ارزش ها پایبند نخواهند بود.

وی گفت: اخيرا مسئولان زمزمه حضور خانم‌ها در مسابقه‌های كشتی و ورزشگاه‌ها را عنوان می‌کنند، بايد حتما جلوی اين كار گرفته شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: برای ورزش خانم‌ها باید مکانی جداگانه درست کنند و کسی بدنشان را نبیند و خانم‌ها نیز بدن مرد نامحرم را نبینند چون آدمیزاد مرکز غرایز است و غریزه برخی از افراد زود تحریک می‌شود.

گفتنی است در پی برگزاری دیدار ایران - سوریه در استادیوم آزادی و حضور بانوان سوری در این استادیوم، اعتراضاتی نسبت به عدم حضور بانوان ایرانی در استادیوم‌ها صورت گرفت و این اعتراضات به طور جدی در فضای مجازی هم مطرح شد.

عامل اصلی وقوع جرایم ناشی از آشنا نبودن مردم با قانون است

مشاور رئیس جمهوری در حقوق شهروندی نیز با تاکید بر اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای کاهش جرایم گوناگون در جامعه گفت: عامل اصلی وقوع جرایم ناشی از آشنا نبودن مردم به قوانین و مقررات است.

الهام امین زاده اظهار داشت: بنا بر گفته رئیس سازمان زندان های کشور 99.5 درصد زندانیان هیچ نیت سویی نداشتند، از این رو باید به مردم آموزش دهیم تا ضمن پرهیز از ارتکاب به جرم و یا هرگونه خطایی، به دلیل زیر پاگذاشتن قانون دچار حبس نشوند. 

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه حقوقی و حقوق شهروندی افزود: در این دولت سعی شده تا با کسب رضایتمندی مردم، در زمینه حفظ حقوق عامه که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید کردند اثر گذار باشیم. 

امین زاده با اشاره به برقراری ارتباط با گروه های مختلف هنری، فرهنگی و آموزشی به منظور گوشزد نمودن حقوق مردم و افراد جامعه، گفت: دولت درتلاش است، تا از طریق صدا و سیما و همچنین مدارس که گروه سنی چهار تا 18 سال جامعه تشکیل دهنده جامعه هدف آن هستند، مقوله احترام به حقوق شهروندی را از همان سنین کودکی به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه کند، تا همگان از این طریق به سوی فرهنگ و تمدن عظیم اسلامی رهنمون شوند. 

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با بسیج حقوقدانان و بسیچ اساتید برای برگزاری جلسه های توجیهی و آموزشی در مساجد و فرهنگ سراها ویژه عموم مردم جهت آگاهی و اطلاع آنها از قانون گفت: در این جلسات آموزش های لازم به شهروندان در مورد نحوه عقد قراردادهای مختلف در زمینه اجاره، خرید و فروش و هر نوع خرید کالا و خدمات داده می شود، چون بسیاری از زندانی ها که در زندان قرار دارند، امضاهایی را در پای اسناد و مدارک کرده بودند که بدهی های فراوانی را به بار آورده بود. 

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به در دست راه اندازی بودن مرکز حقوق و مسئولیت های شهروندی اضافه کرد: از نیروهای مردمی و مذهبی نیز خواسته شده تا علاوه بر آموزش های حقوق شهروندی به مردم، برای جلوگیری از بروز هر گونه نارضایتی در جامعه، بر کار دستگاه های دولتی نیز نظارت کنند، و به عنوان واسطه و حکم هزینه های دادرسی و اطاله دادرسی پرونده های گوناگون را با مصالحه و ارسال نشدن آنها به دادگاه کاهش دهند. 

وی با اشاره به نظارت های فصلی استانداران بر روی دستگاه های دولتی، مسئولان موظفند به محض انجام هر گونه شکایت مردمی به دلایل مختلف از جمله افشای اسرار خصوصی، متخلفان را به هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت معرفی کنند. 

مشاور رئیس جمهوری همچنین با اذعان به اینکه سبک زندگی موجود در جامعه یک سبک زندگی اصیل اسلامی نیست، گفت: خرده فرهنگ ها و شبکه های مجازی فرهنگ اسلامی ایرانی ما را مورد حمله قرار داده است. 

امین زاده همچنین با اشاره به جدیت و پشت کار دولت های یازدهم و دوازدهم برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه با هدف رقم زدن حیات و زندگی طیبه برای آحاد جامعه، گفت: در غیر اینصورت اگر غفلت کنیم، به طور حتم فرهنگ بیگانه از طریق رسانه ها و بودجه هایی که از خارج از کشور برای این منظور تزریق می شود، کشور را از هویت ایرانی اسلامی خالی می کند، و چیزی به نام ملت فهیم ایران باقی نمی گذارد. 

مشاور حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 60 درصد از دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند، افزود: این گروه نیاز به یک هویت فرهنگی دارند، چرا که طلاق در برخی از استان های شمالی خیلی زیاد است. 

امین زاده همچنین ندانستن شیوه گفت و گوی صحیح بین زوج ها را علت اصلی متارکه و طلاق در بین آنها عنوان کرد، و افزود: در دولت تدبیر و امید از برخی سازمان مردم نهاد خواسته شده تا نحوه گفت و گوی صحیحی که به نوعی حالت برد برد داشته باشد و از خشونت جلوگیری به عمل آورد را به زوجین آموزش بدهند.
 
وی با اذعان به اینکه رشته های علوم انسانی شامل روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد و سیاست برگرفته از الگوهای غربی هستند، و برخی استادان دانشگاه ها نیز به دلیل غرب زدگی این الگوها را به کشور می آورند، افزود: بواسطه رواج همین الگوهای غربی بسیاری از مشاوره های خانواده زوج ها را به سمت طلاق هدایت می کنند، که بدون شک تقویت ارتباط و همکاری های حوزه و دانشگاه نقش مهمی در حفظ هویت های اصیل جامعه دانشگاهی کشور دارد. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار