مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم:
مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم قم به فاضلاب شهری متصل هستند که به‌زودی ۵۰ کیلومتر نیز به این شبکه اتصال اضافه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 19 September 2017
به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور با حضور در ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در طول چند دهه اخیر یکی از بهترین سازمان‌های خدمات رسان در مجموعه مدیریت شهری شرکت آب و فاضلاب بوده  است.

وی با تأکید بر مشکلات منابع تأمین آبی استان قم افزود: به خاطر برخی مشکلات جغرافیایی، تأمین آب مورد نیاز استان در حالت سختی قرار دارد اما در حال حاضر هر چهار منبع تأمین آب استان وضعیت مطلوبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: چاه‌های آب داخل استان، منابع آب سد 15 خرداد، سد کوچری و تصفیه‌خانه‌های در دست احداث مهم‌ترین منابع تأمین آب قم هستند.

صادق پور ادامه داد: 3 هزار مترمکعب حجم شبکه انتقال آب قم است که با تکمیل دو رینگ شرقی و غربی  تا دو ماه آینده تمام استان به آب شیرین دسترسی پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ظرفیت شبکه فاضلاب شهری تأکید کرد: در حال حاضر 30 درصد قم به فاضلاب شهری متصل هستند که به‌زودی 50 کیلومتر نیز به شبکه اتصال اضافه می‌شود.

وی با تأکید بر میزان آب‌های ورودی به استان در طول یک سال خاطرنشان کرد: 104 میلیون مکعب حجم کل آب ورودی به قم است که از این‌بین بیش از 90 میلیون مترمکعب آن در مصارف گوناگون استفاده می‌شود و نزدیک به 19 درصد نیز هدر رفت این میزان از  آب است که نسبت به شهرهای مشابه وضعیت بهتری دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم استان عدم داشتن برنامه‌ای برای قطعی آب به خاطر کمبود آب است و قطعی‌های احتمالی نیز بابت تعمیر شبکه‌های انتقال آب صورت گرفته است.

صادق‌پور با بیان مشکلات فاضلابی منطقه پردیسان خاطرنشان کرد: مشکلات فاضلابی این منطقه تنها با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان قابل‌حل است اما امیدواریم با بارگذاری پکیج در برخی از مناطق این شهر مشکلات فاضلابی آن نیز تا حدودی کاهش یابد.

وی عنوان کرد: به‌طور متوسط در هر مترمکعب آب فروشی به مشتریان 214 تومان و در هر متر فاضلاب نیز 733 تومان زیان نصیب شرکت آب و فاضلاب استان قم می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار