استاندار قم گفت: این استان از مدت های پیش با مشکل جدی کمبود منابع آبی مواجه بوده است اما این مساله با کمک های دولت تدبیر و امید و حمایت مجلس شورای اسلامی حل شد اما این موضوع به معنای عبور از بحران تنش آبی نیست.
کد خبر: ۴۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای بالادست شهر کهک قم در سالن همایش های این شهر، افزود: اختصاص 230 میلیون یورو از حساب صندوق ذخیره ارزی و سایر منابع اعتباری کشور برای آب رسانی به مناطق مرکزی ایران و قم از جمله مهمترین اقدام هایی بود که منابع آبی پایدار را در اختیار مردم این استان قرار داد.

وی با اشاره به این که حیات روستاها به وجود آب بستگی دارد، بیان کرد: امروز طرح های آبرسانی به روستاهای استان قم یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسد و امید است تا پایان دولت دوازدهم تمام روستاهای استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری های انجام شده برای آب رسانی به مناطق مختلف استان قم بسیار زیاد بوده است؛ بنابراین لازم است مردم و مسئولان تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از منابع آبی به کار گیرند.

آیین افتتاح طرح آبرسانی به 10 روستای بالادست شهر کهک استان قم با اعتباری بالغ بر 137 میلیارد ریال و تامین آب مورد نیاز بیش از 20 هزار تن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

بخش و شهر کهک یکی از بخش های پنجگانه استان قم است که در فاصله 35 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار