مدیرکل پست استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 6 میلیون مرسوله پستی عادی و ثبتی در این استان جا به جا شده است.
کد خبر: ۴۹۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک قم، رحمان بیرانوند اظهار داشت: از این تعداد حدود 2 میلیون مرسوله عادی از قم و سراسر کشور دریافت شده و 2 میلیون مرسوله عادی در قم و سایر استان ها توزیع شده است.

وی افزود: حدود 2 میلیون مرسوله ثبتی نیز توسط پست دریافت و به مناطق مختلف ارسال شده است که بیشترین فعالیت در بخش لجستیک و امانات بوده است.

وی با بیان این که 145 واحد پستی در استان قم فعال است گفت: از این تعداد 92 واحد شهری و 53 واحد روستایی است که عمده آن توسط بخش خصوصی اداره می شود.

مدیرکل پست استان قم ادامه داد: 141 صندوق پستی شهری و 53 صندوق پستی روستایی در استان موجود می باشد، همچنین امسال 370 صندوق شخصی عادی و 53 صندوق شخصی هوشمند را واگذار کرده ایم.

وی از اجرای موفقیت آمیز طرح لجستیک خبر داد و گفت: این طرح امسال برای کاهش هزینه ها و سرعت بخشی به فرایند ها با 56 فروشگاه بزرگ، 100 تولید کننده و ناشر قرارداد همکاری امضا کرده ایم تا از این طریق مرسوله های پستی را به مناطق مختلف ارسال کنیم.

وی پست لجستیک را بازوی توانمند توسعه تجارت دانست و اذعان داشت: کالاها وارد اداره کل پست شده و بعد از بسته بندی به نشانی های مشخص در داخل و خارج از استان ارسال می شود که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 500 هزار مرسوله از طریق امکانات این طرح از قم به سراسر کشور ارسال شده است و رضایتمندی تولیدکنندگان و بازاریان را فراهم ساخته است.

بیرانوند، به ساماندهی پیک های موتوری نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که امانات به پیک های موتوری زیر نظر اداره کل پست سپرده شود نظارت های دقیق صورت می گیرد و می توان از رسیدن امانات آسوده خاطر بود.

وی گفت: در حال حاضر در استان قم 70 پیک موتوری نامه رسان و 30 پیک موتوری بسته های پستی را در داخل شهر جابه جا می کنند که اطلاعات این افراد در سامانه بارگذاری می شود.

وی به اجرای طرح جی نف در قم اشاره کرد و گفت: مرحله اول این طرح برای نخستین بار در استان قم به عنوان یکی از طرح های آزمایشی اجرا شد و مراحل بعدی در حال اجراست، به گونه ای که در این طرح، کد گذاری برای دستیابی به نشانی استاندارد اماکن و اشخاص صورت می گیرد.

مدیرکل پست قم ادامه داد: این سامانه با نمایش تحلیل مکانی داده ها از طریق اتصال یک نقشه دارای طول و عرض جغرافیایی، نشانی دقیق مکان مورد نظر را در اختیار دستگاه های مختلف از جمله سازمان آتش نشانی، اورژانس و سایر نهادها برای خدمت رسانی قرار می دهد.

وی همچنین با اشاره به خدمات الکترونیک پست گفت: خدماتی از جمله رهگیری مرسولات پستی، پست یافته، کارت پستال، تمبر اختصاصی، پست الکترونیکی، خدمات ویژه شهروندی، اعتبارسنجی نشانی شهروند، سامانه همراه پست و پست صوتی ارائه می شود.

وی، ارتقای توان اقتصادی و رشد بهره وری، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و فعالیت های پستی، افزایش رضایت ذی نفعان، توانمندسازی و توسعه سرمایه انسانی و سرعت بخشی به خدمات را از مهمترین اهداف اداره کل پست قم برشمرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار