همنوا با لالایی رباب؛
مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور بیش از 6 هزار کودک شیر خواره روز جمعه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، این مراسم با حضور مادران و شیر خوارگان به یاد شیر خواره شش ماهه سید الشهدا در شبستان امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ساعت 8 صبح با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد.
 
همچنین حاج حسن شالبافان از مداحان اهل بیت(ع) در مدح حضرت علی اصغر و کودکان تشنه لب در عاشورای حسینی مرثیه سرایی کرد.
 
 
مادران در این مراسم کودکان خود را بر روی دستانشان گرفتند و با رباب (س) مادر حضرت علی اصغر همدردی کردند و در سوگ عاشورای حسینی و شهادت طفل 6 ماهه حسین(ع) گریستند.
 
گفتنی است؛ با توجه به حضور کودکان بیش از 3 هزار لباس و سربند توزیع شد و کودکان در لباس علی اصغر در همایش بزرگ شیر خوارگان شرکت داشتند.
 
خاطرنشان می شود این همایش بزرگ در سراسر کشور و همچنین 40 کشور در جهان برگزار می شود تا مادران همنوا با مادر علی اصغر(س) مظلومیت طفل شیر خواره را فریاد بزنند.
 
عبدالله بن حسین علیه السلام که به علی اصغر معروف است فرزند امام حسین علیه السلام است. مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس و خواهرش سکینه می ‏باشد. عبداللّه‏ در مدینه متولد شد.
 
در زیارت ناحیه مقدسه، درباره این کودک شهید، آمده است: «السلام علی عبدالله بن الحسین، الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر ابیه، لعن الله رامیه حرمله بن کاهل الأسدی». و در یکی از زیارتنامه‏ های عاشورا آمده است:«و علی ولدک علی الأصغر الذی فجعت به»
 
از این کودک،با عنوانهای شیرخواره،شش ماهه، باب الحوایج، طفل یا می شود.
 
«علی اصغر، یعنی درخشانترین چهره کربلا، بزرگترین سند مظلومیت واقعه عاشوراست زیرا دشمن بهانه ای برای کشتن یک طفل شیر خواره در این نبرد نداشت و این ماجرا پرده از جنایات یزیدیان برداشت.
 
علی اصغر که شیر خواره ای شش ماه بود و از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود امام، خطاب به دشمن فرمود:از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده است. نمی ‏بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟
 
در«نفس المهموم»آمده است که فرمود:«ان لم ترحمونی فارحموا هذا الطفل» در حال گفتگو بود که تیری از کمان حرمله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر را درید. امام حسین«ع» خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید.
 
مرقد مطهر حضرت علی اصغر در کربلا نزدیک قبر امام حسین علیه السلام در کنار شهدای دیگر کربلا است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار