حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:
استاد حوزه علمیه قم گفت: ترامپ به عنوان یزید امروز در سازمان ملل متحد عربده کشید و مقام معظم رهبری هم با الگوگیری از امام حسین(ع) فریاد هیهات من الذله سر دادند.
کد خبر: ۴۹۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اکنون پس از گذشت حدود سه دهه از پایان آن دوران، دوست و دشمن به حقانیت نظام جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی اذعان دارند و امروز تصاویر امام خمینی(ره) در خیابان‌های عراق نصب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری در کشورمان به برکت خون‌های شهیدان است ادامه داد: اگر کسی در بالای منابر از امام حسین(ع) بگوید، اما از رشادت‌های شهدا و امام خمینی(ره) چیزی نگوید، به امام حسین(ع) جفا کرده است

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام راحل از بین ما رفته است، اما مردی دیگر از مکتب امام حسین(ع) جای ایشان را گرفت و مقام معظم رهبری شهید زنده نهضت انقلاب اسلامی و فرزند عاشورا هستند.

ماندگاری با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ عاشورا اظهار کرد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا به شهادت رسید، اما فرهنگ عاشورا با شهادت این امام معصوم از بین نرفت و زنده ماند، فرهنگ مقاومت هم زنده است.

وی با بیان اینکه یزید امروز آمریکا و اسرائیل است ادامه داد: ترامپ به عنوان یزید امروز در سازمان ملل متحد عربده کشید و مقام معظم رهبری هم با الگوگیری از امام حسین(ع) فریاد هیهات من الذله سر دادند. فرهنگ عاشورا این است که نباید از طاغوت ترسید، انسان اگر از طاغوت بترسد، زمین گیر می‌شود، کار طاغوت عربده کشی است، اما اگر از دشمن ترسیدیم، دیگر حسینی نیستیم.

استاد حوزه علمیه افزود: رهبر معظم انقلاب مقاوم و حسینی وار در برابر طاغوت ایستاده اند، فرهنگ عاشورا مقاومت در برابر طاغوت است و مقام معظم رهبری فرمودند که هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم شدن است. اگر در مقابل طاغوت‌های درونمان ایستادیم، می‌توانیم در برابر طاغوت‌های بیرونی هم مقاومت کنیم.

ماندگاری با اشاره به تاثیر مقاومت کردن در انسان اظهار کرد: اگر کسی اهل پایداری باشد، ارزش خودش را می‌شناسد، انسانی که بندگی خداوند کند، ارزش او بالا می‌رود.

وی ادامه داد: مشکل مسلمانان زمان امام حسین(ع) این بود که مقاومت نکردند، مواردی همچون قدرت، ثروت و شهرت موجب شد که برخی از افراد از یاری کردن به امام حسین(ع) باز بمانند، اما مردم ایران با پیروزی از ولایت فقیه در برابر دشمنان ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حوزه مقاومت اختصاص به مسائل سیاسی ندارد، بلکه به مقاومت اجتماعی و مقاومت اجتماعی هم نیاز داریم، دشمن در گذشته تنها حمله نظامی می‌کرد، اما اکنون شاهد حملات فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم.

ماندگاری با اشاره به ناآرامی‌ها در کشورهای اسلامی اظهار کرد: دشمن جنگ را به تمام نقاط جغرافیایی جهان اسلام و ابعاد زندگی مردم کشیده است، نمی‌توانیم بگوییم حسینی هستیم، اما مدل لباسمان یزیدی باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد مقاومت مردم کشورهای مختلف همچون یمن و بحرین هستیم، اگر مقاومت کردیم، خداوند به ما وعده نصرت داده است، اما اگر تسلیم شدید، ذلیل خواهیم شد، همانطوری که مردم کوفه ذلیل شدند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه درس مقاومت بدهیم، کشورمان 36 هزار شهید دانش آموز و 6 هزار شهید روحانی دارد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار