آیین رژه نیروهای مسلح استان قم، روز جمعه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر مقدس قم با حضور استاندار و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان هم زمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، در این آیین یگان های نمونه نیروهای مسلح استان قم شاملِ گروه های پرچم وحدت، رزم نوازان وحدت، پدافند هوایی حضرت معصومه(س) ارتش، آمادگاه شهید فراشاهی ارتش، نیروی انتظامی، آمادگاه شهید مصطفی خمینی، جانبازان و ایثاگران و بسیجیان سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) و مرکز آموزش افسری علویون به همراه ادوات نظامی خود از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در این آیین که قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند، نیروهای مسلح استان قم با اجرای رژه ای باشکوه در مقابل کلام الله مجید، تمثال امام خمینی و فرمانده معظم کل قوا؛ نمایش اقتدار آمادگی خود را جهت حفاظت و صیانت از ارزش ها و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و مقابله با هر گونه تهدیدهای دشمن به نمایش گذاشتند. 

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم در این آیین با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب مدیون رهبری امام راحل(ره)، خون شهیدان و مقاومت مردم است.

سردار غلامرضا احمدی با اشاره به این که تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی وضع شده است، اظهار کرد: مردم در هشت سال دوران دفاع مقدس با وجود کمبودها، کاروان‌ های کمک بسیاری را به جبهه‌ ها فرستادند. 

وی گفت: نظام ما برآمده از نظام صدر اسلام است و آفت ‌های آن دوران هم در این دوران وجود دارد، اگر غفلت کنیم، ممکن است که افرادی هم چون یزید در جامعه به قدرت برسند و محور عدالت شوند.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم خاطرنشان کرد: برخی اکنون به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند تا امکانات این کشور را به رخ ما بکشند، اما جبهه دشمن با وجود تمام امکاناتی که دارد آسیب پذیر است.

وی گفت: یکی از عبرت‌ های عاشورا این بود که افراد نیاز به بصیرت دارند و نیز باید آسیب ‌های جامعه را بشناسیم. 

احمدی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود این که کشورمان امکانات لازم را نداشت، ولی به تعبیر امام خمینی(ره)، کشورمان ابهت 2 ابرقدرت را در جنگ شکست.

وی با بیان این که شهیدان دفاع مقدس در وصیت نامه های خود، انگیزه حضورشان در جنگ را دفاع از اسلام و اطاعت از فرمان ولی فقیه اعلام کردند، افزود: اکنون جنگ نرمی که با آن مواجه هستیم، سخت تر از جنگ سخت در دوران دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: امروز هم برای رفع نیازهای کشور باید چشم امید به جوانان و ملت قهرمان خودمان داشته باشیم. 

هم چنین در ابتدای این آیین، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی ارشد استان قم به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند. 

31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال 1359 توسط رژیم بعثی صدام می باشد که 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار