یکی از قسمت هایی که در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کرده است، ستاد پشتیبانی جنگ قم می باشد. این ستاد شامل دستگاه ها و نهاد های مختلفی می باشد که به نحوی در پشتیبانی جنگ همکاری داشته اند.
کد خبر: ۴۹۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین و ماندگارترین تاریخ ایران اسلامی و ملت ایران محسوب می شود. قم نیز به عنوان ام القرای جهان اسلام و خواستگاه انقلاب در مراحل شگل گیری انقلاب و دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.

 عمق استراتژيك هشت سال جنگ تحميلي در خاكريزهاي خط مقدم خلاصه نمي‌شد، بلكه تا روستاهاي دورافتاده كشورمان نيز ادامه داشت. 

یکی از قسمت هایی که در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کرده است، ستاد پشتیبانی جنگ قم می باشد. این ستاد شامل دستگاه ها و نهاد های مختلفی می باشد که به نحوی در پشتیبانی جنگ همکاری داشته اند. 

این نهادها شامل هلال احمر، بنیاد شهید، مخابرات، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انتقال خون، شهرداری، بازرگانی، مسکن و شهر سازی، راه و ترابری، آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، کمیته امداد و بخشداری ها می باشد. فعالیت های ستاد پشتیبانی جنگ در چند محور تقسیم می شود:

نیروی انسانی و اعزام نیرو
پشتیبانی که شامل کمک های مردمی  که به دو صورت نقدی و غیر نقدی تقسیم می شود.
نقش بانوان در پشتیبانی جنگ

فعالیت های بانوان قمی در دوران دفاع مقدس به چند بخش تقسیم می شود. یکی جمع آوری، بسته بندی و آماده سازی کمک ها و ارزاق جهت ارسال به خط مقدم جبهه. بخش دیگر فعالیت های امدادی است که در داخل شهرها و برخی در جبهه انجام می شده است. بخش آخر سرکشی و دیدار بانوان از خانواده های رزمنده و ایثارگر می باشد. در ذیل سخنان حضرت امام که خطاب به بانوان قم و فعالیت آنان بیان شده، آمده است:

«من باید تشکر کنم از اهالی قم از بانوان معظم قم که در یک هم چون اوقاتی که ما گرفتار ابرقدرت ها و قدرت های فاسد هستیم و ایران از هر طرف مورد حمله آنها هستند، شما بانوان در پشت جبهه، آن فعالیتی را می کنید که آن سلحشوران در جبهه ها، و همان طوری که آنها مشغول فعالیت هستند، شما مشغول فعالیت هستید. یک راه، از راه ساختن خود و جوان های خود و خانم های جوان و یک راه، از راه پشتیبانی به آنهایی که در جبهه هستند؛ و این یک امری است که بسیار مورد تشکر است و بسیار ارزنده است و در پیش خدای تبارک و تعالی ارزندگی شایان دارد.»



منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار