استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون برخی از دانشگاه‌ها به سالن‌های مد تبدیل شدند گفت: ظرفیت دانشگاه‌های کشورمان به اندازه ای است که اگر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها صورت بگیرد، مشکلی در روند تحصیلی به وجود نیاید و با این کار رشد تحصیلی دانشجویان را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۴۹۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 23 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری جمعه شب در مراسم عزاداری در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ظرفیت واقعه عاشورا اظهار کرد: این واقعه یک دانشگاه تربیتی است و هر کسی که می‌خواهد از ظرفیت دانشگاه عاشورا استفاده کند، باید چندین گام بردارد.

وی ادامه داد: باید بخواهیم که از ظرفیت تربیتی دانشگاه عاشورا استفاده کنیم و تنها به دنبال شور حسینی نباشیم. در دانشگاه عاشورا باید به دنبال آگاهی باشیم و تحلیل‌های اهل‌بیت(ع) را در خصوص واقعه عاشورا را مطالعه کنیم، اگر می‌خواهیم که معرفت حسینی ما زیاد شود، باید به دنبال تدبیر در معارف عاشورا باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید در زندگی برای حسینی شدن برنامه ریزی کنیم و کارهایمان حسینی باشد. انسان نمی‌تواند شعار حسینی بودن سر بدهد، اما اقدامات یزیدی انجام بدهد، همچنین انسان برای حسینی شدن باید حاضر باشد که هزینه بدهد، نخستین هزینه این است که از گناه دست بکشد چرا که مسیر امام حسین(ع) و مسیر گناه یکی نیست.

ماندگاری با اشاره به ضرورت دوری از گناه در زندگی اظهار کرد: کسی که نزول خوار باشد، حتی اگر هزار مجلس عزاداری هم برپا کند، باز حسینی نیست، نخستین هزینه حسینی بودن این است که انسان اهل معصیت نباشد. البته اینکه انسان گاهی براساس غفلت گناهی را انجام بدهد، به معنای اهل گناه بودن نیست.

وی ادامه داد: در ساختار فرهنگ یزیدی برای انجام گناه برنامه ریزی می‌شود، در زمان طاغوت هم انجام گناه قانونی و عبادت کردن برای خدا به صورت پنهانی بود، در نظام جمهوری اسلامی برنامه این است که برنامه ریزی برای گناه و معصیت نشود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان حسینی باید از گناه بگذرد، انسانی که می‌خواهد حسینی باشد، نباید برای گناه برنامه ریزی کند چرا که حسینی بودن با گناه کردن سازگاری ندارد.

ماندگاری با اشاره به الزامات حسینی بودن اظهار کرد: کسی که برنامه اش حسینی بودن است، نباید در برنامه زندگی خودش بی حیایی و حرام خواری را بگذارد، دین اسلام به ما توصیه کرده است که در زندگی به دنبال پرهیز از گناه کردن باشیم.

وی با بیان اینکه اختلاط بین زن و مرد یکی از زمینه‌های انجام گناه است ادامه داد: رسول اکرم(ع) فرمود بهترین عمل در ماه رمضان ورع است، معنای ورع این است که انسان از گناه فرار کند، یکی از شگردهای دشمنان این است که گناه کردن را برای مردم عادی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون برخی از دانشگاه‌ها به سالن‌های مد تبدیل شدند افزود: ظرفیت دانشگاه‌های کشورمان به اندازه ای است که اگر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها صورت بگیرد، مشکلی در روند تحصیلی به وجود نیاید و با این کار رشد تحصیلی دانشجویان را شاهد خواهیم بود، ، همچنین باید اتاق کار زنان و مردان در ادارات از یکدیگر جدا باشد.

ماندگاری در پایان با اشاره به شرط تاثیرگذاری واقعه عاشورا در انسان خاطرنشان کرد: اینکه این واقعه در برخی از افراد تاثیر نمی‌گذارد، به این دلیل است که آن‌ها از گناه نمی‌گذرند، گوش دادن به موسیقی حرام زمینه ساز انجام گناه است، هر موسیقی که انسان را به یاد مجالس گناه بیاندازد حرام است و مجوز وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما ملاک حلال بودن یا حرام بودن یک موسیقی نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار