خطیب جمعه قم عنوان کرد:
بعد از درهم‌ پیچیده شدن طومار فتنه‌ای به نام داعش توطئه جدیدی به نام تجزیه منطقه کردنشین در منطقه در جریان است که همه کشورهای مسلمان باید نسبت به این توطئه جدید رژیم اشغالگر صهیونیسم هوشیار عمل کنند.
کد خبر: ۵۰۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 29 September 2017
به گزارش تابناک قم، امام جمعه موقت قم گفت: همه پرسی کردستان عراق توطئه ای شوم از سوی اسرائیل و آمریکا و مزدوران در بی ثباتی و نا امنی منطقه است.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس افزود: همزمان با درهم پیچیده شدن طومار سیاه داعش در کردستان عراق، توطئه ای سازمان یافته و سابقه دار شکل گرفته و در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این همه پرسی توطئه ای است که با حمایت اسرائیل و آمریکا و برخی از مزدوران دیگر که در آینده نمایان  خواهد شد.

سعیدی اظهار داشت: همه پرسی کردستان خبر از نقشه شوم دیگری در جهان اسلام می دهد این ها می خواهند در دل یک منطقه اسلامی یک اسرائیل دیگری را به نام اقوامی به وجود بیاورند تا بی ثباتی و نا امنی دیگری را به منطقه تحمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کردهای غیور و مسلمان نباید اجازه دهند که اسرائیل غاصب با نام آن ها چنین توطئه ای را سامان بدهد همچنین کشورهای همسایه عراق باید با قدرت در برابر این نقشه شوم بایستند چرا که اگر این فتنه سر بگیرد آتش آن دامان همه منطقه را فرا می گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه محرم و سوگواری سید الشهداء گفت: دانش آموزان با صدای زنگ و لبیک امام حسین(ع) در کلاس ها حاضر شدند تا هم معلمان حسینی درس بدهند و دانش آموزان حسینی درس بخوانند.

وی بیان کرد: امید است این تقارن موجب گردد مدارس محل تربیت افرادی باشد که در عرصه دفاع و فرهنگ عاشورایی تفکر کنند و در تراز کربلای حسینی قدم بردارند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: آموزش و پرورش نیز در روزی که به نام حضرت قاسم (ع) مزین بود دانش آموزان را به حرم آوردند و ضمن عزاداری، درس هایی از مکتب اسلام را به آن ها فرا دادند.

وی افزود: این روزها ملت ایران در پرتو حماسه حسینی از یکی از مدافعین حرم به نام شهید حججی تجلیل شایسته ای کردند رهبرمعظم انقلاب این شهید را حجت خداوند در برابر چشم همگان دانستند که پس از عمر کوتاه خویش شایسته عطیه الهی یعنی شهادت شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: همچنین معظم له شهید حججی را یکی از رویش های انقلاب دانستند که این شهید تا سالها الگوی جوان های ما خواهد بود همانند شهید فهمیده و بالازاده از شهیدان نوجوان که راه و یاد و نام این شهیدان هرگز از سینه ها محو نخواهد شد.

وی در خصوص حماسه کربلای حسینی خاطرنشان کرد: کربلا حادثه ای است که بیش از هر بار دیگر نیاز به بازخوانی آن داریم تا خط زندگی و حرکت خود را بر اساس آن تنظم کنیم.

سعیدی اظهار داشت: در واقعه کربلاء هر کاری که سید الشهداء انجام داد برای این بود که الگو و ماندگار برای همه رهپویان شود برای همین است که می گوئیم واقعه کربلاء یک قطعه تاریخی نیست که دیگران بخواهند آن را مطالعه کنند بلکه ترسیم یک راه و مهندسی یک جاده فراروی همه انسان ها می باشد تا عزت مند زندگی کنند.

وی گفت: به واسطه اهمیت عاشوراست که حتی گاندی غیر مسلمان برای اقتدار و عزت ملت هند از عاشورا درس مقاومت گرفت و در برابر امپراطوری بریتانیا پیروز شد.

امام جمعه قم بیان کرد: داستان سالار شهیدان درس بزرگی به ما داد اینکه که هر گاه که دیدی یک هویت و جبهه یزیدی تشکیل شده یک جبهه حسینی را برای مقابله با آن تشکیل دهید.

وی عنوان کرد: نکته دیگر این بود امام با همان گروه اندک تا آخر ایستاد و تسیلم نشد چرا که غلبه گروه قلیل در برابر دشمن را غلبه راه و هدف قرار داد و نه غلبه ای که از جسم باشد.

سعیدی تصریح کرد: اگر سید الشهداء تا آخر قیام بر سر نیزه و در دیر راهب مسیحی و بزم یزید فاسد قرآن تلاوت می کند برای این است که بگوید از قرآن جدا نشوید و قرآن در سراسر زندگیتان حضور کارگشا داشته باشد و همچون شهدای راه خدا قرآنی زندگی کنید و قرآنی بمیرید.

وی گفت: همچنین هفته دفاع مقدس نیز یادآور مردانی است که با حماسه حسینی افتخار آفریدند روز گذشته رهبری در پیام خود برای غبار روبی از مقبره شهیدان متواضعانه از رشادت های شهیدان یاد می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اگر در روز عاشورا جسم ها تکه تکه شد درس آزادگی و غیرت را برای ما داشت اینکه نگذارید نوامیس شما تحت هجوم بیگانگان قرار بگیرد امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید همچنین عاشورا درس تحمل مصیبت را نیز به انسان ها یاد می دهد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار