فرمانده انتظامی استان قم:
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۱۱۸ قاچاقچی طی یکسال گذشته در این استان خبر داد. تصادفات در استان یک درصد طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرد، اما آمار کشته‌های تصادفات قم در این مدت 9 درصد کاهش داشت. در طول یک سال گذشته تاکنون 25 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم منهدم شد.
کد خبر: ۵۰۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶ 05 October 2017
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در ساختمان فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به نقش خبرنگاران در تامین امنیت اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش زیادی را در تامین امنیت اجتماعی در جامعه دارند، تامین امنیت را به صورت عینی و در حوزه اجتماعی دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در استان قم تلاش کرده است تا ساختار امنیت را از لحاظ ظاهری و حضور فیزیکی و ارتقای شاخص‌ها بهبود بخشد، این اقدام در راستای رسیدن به امنیت آرمانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس گفت: در این مدت 6 هزار و 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط گردید و 118 قاچاقچی سابقه دار نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در یک سال گذشته با تلاش پلیس 57 درصد سرقت ها کشف شد و دستگیری سارقان نیز با رشد 37 درصدی همراه بود.

مجتبایی اظهارکرد: کشف کالاهای قاچاق از اقدامات مهم پلیس بود که در این خصوص نیز 23 درصد افزایش کشف کالا ثبت شده که ارزش ریالی آن 16 میلیارد ریال می باشد ضمن اینکه این میزان کشفیات افزایش 100 در صدی داشته است.

وی در خصوص دستگیری مجرمان در ارتباط با پلیس فتا گفت: در این حوزه دستگیر شدگان دو درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است خوشبختانه در کشف گزارش ها در پلیس فتا از میانگین کشوری بالاتر هستیم و 95 درصد گزارشات منجر به کشف می شود.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در این حوزه دستگیر شدگان شامل ۴۷ درصد شاغل و 53 درصد بیکار می باشد همچنین از میان افراد 18 درصد غیر ایرانی بوده اند.

وی گفت: ۶۵ درصد دستگیرشدگان در قم سابقه کیفری نداشتند و تنها 35 درصد آنها دارای سابقه کیفری می باشند.

مجتبایی با ابراز خرسندی از کاهش جرائم خشن اظهارکرد: تمامی مرتکبین جرائم خشن در قم دستگیر شده اند و پلیس در مواجهه با این افراد قاطعانه برخورد می کند.

وی در مورد آمار تصادفات نیز بیان کرد: در این مدت تصادفات 1 درصد افزایش داشته اما تلفات رانندگی 9 درصد کاهش داشته است.

برنامه‌های هفته ناجا

وی در خصوص هفته ناجا افزود: هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» از چهاردهم تا ۲۰ مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود که طی این هفته ۱۲۴ برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امنیتی،‌ ترافیکی و رفاهی برگزار خواهد شد.

سردار مجتبایی در خصوص برنامه‌های شاخص هفته ناجا افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با مراجع عظام تقلید، شرکت در نماز جمعه، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده ایثارگران، عیادت از بیماران و بازنشستگان، افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت از جمله برنامه‌های هفته ناجا در قم است.

وی ادامه داد: هدف از برپایی مرکز پژوهشی دین و امنیت پشتیبانی دین در برنامه‌های امنیتی در سطح ملی است.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: همایش پیاده‌روی و برگزاری مسابقات ورزشی برای کارکنان از دیگر برنامه‌های این هفته است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار