تجزیه منطقه فقط به کردستان ختم نمی‌شود
رهبران شما می‌خواهند شما را در باتلاقی گرفتار کنند که فقط به کردستان ختم نمی‌شود بلکه نقشه اصلی تجزیه منطقه است به همین علت ملت‌ها باید مقابل این توطئه ایستادگی کنند. دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در همه‌پرسی کردستان به روشنی می‌بینیم، کشورهای عراق، ترکیه و ایران باید متحد شوند و این فتنه را از بین ببرند.
کد خبر: ۵۰۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 06 October 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با اشاره به برخی از رویدادهای مهم در منطقه افزود: همه پرسی اقلیم کردستان خیانت به منطقه است چرا که به روشنی دست آمریکا و اسرائیل را در این اتفاق می بینیم.

وی عنوان کرد: کشورهای منطقه و عراق و ترکیه و ایران و سوریه دست در دست هم قرار دهند و در برابر فتنه جدید که بعد از فتنه داعش ایجاد شده ایستادگی کنند تا آشوب و نابسامانی در منطقه ایجاد نشود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما نمی خواهیم کمترین آسیبی به کردهای همسایه وارد شود چرا که سالها ما در کنار هم زندگی کرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان منطقه می خواهند ملت کرد را در یک باتلاق گرفتار کنند که به کردستان و اقلیم کردستان ختم نمی شود و در نهایت تجزیه در منطقه هدف آنان است ما به شدت این حرکت آمریکایی و صهیونیستی را محکوم می کنیم.

عضو خبرگان رهبری در مورد مسلمانان در میانمار نیز بیان کرد: مسلمانان در این کشور قتل عام می شوند و ارتش میانمار در این شرایط بحرانی قصد پاکسازی دارند که در این راستا روزی 4 تا 5 هزار نفر آواره می شوند.

وی گفت: این مصیبتی جانکاه است که به دلیل عدم وحدت و اتحاد میان جهان اسلام اتفاق می افتد و مردم به راحتی قتل عام می شوند همه این کشتارهای جمعی نشانه جهت گیری های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: حادثه اخیر در لاس‌ وگاس آمریکا ماجرای عجیبی بود اگر مسلمانی این حادثه را انجام داده بود امروز تبلیغات وسیعی علیه مسلمین در جهان ایجاد می شد اما سکوتی مرگبار رسانه های خارجی و فارسی زبان معاند را در برگرفته است.

وی تصریح کرد: ما درباره این حادثه می گوئیم اگر کار داعش بوده همان را که کاشته بودید به سمت خودتان بازگشته است و اگر کار غیر داعش است نشان دهنده واقعیتی تلخ در آمریکاست.

امام جمعه قم عنوان کرد: ترامپ به جای تهدید ایران و کره شمالی و کشورها و به جای تحریم ها و سست کردن پایه های برجام و چشم طمع به کشورهای دیگر به وضعیت کشور خود بپردازد چرا که ملت آمریکا امروز بیشتر به حمایت دولت خود نیاز دارند تا امنیت در کشورشان برپا شود. 

وی با قدردانی از حماسه حضور مردم در دهه محرم و تاسوعا و عاشورا بیان کرد: امسال شاهد جلوه هایی از رویش های انقلابی در عاشورا و حضور جوانان در سخنرانی ها و عزاداری ها بودیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: گسترش پدیده ارزشمند مقتل خوانی در مجالس عزاداری یک رویکرد مهم در آشناسازی مردم با عاشورا می باشد همچنین شعارهای عاشورایی از نقاط قوت از عزاداری ها بود.

وی تاکید کرد: هنوز ابعاد زیادی از عاشورای حسینی باقی مانده است که باید توسط سخنرانان و مداحان بیان شود؛فراموش نکنیم امام حسین(ع) فقط تعلق به این روزها ندارد قیام او برای دفاع از حق و مظلوم و احکام الهی است.

امام جمعه قم اظهار داشت: مبادا تا ظهر عاشورا پرونده ارادت خود را نسبت به سید الشهداء ببندیم و با آرمان های حسینی خداحافظی کنیم بلکه پیام او باید در بازار و امور اجتماعی و رویکرد مردم و مسئولان و حوزه و دانشگاه و بانوان پایدار بماند و همه درسی فراموش ناشدنی از عاشورا بگیریم.

وی گفت: در فضای دهه عاشورای امسال شاهد اتفاق عجیب و کم سابقه مردم در تشییع پیکر شهید حججی در اقصی نقاط ایران بودیم.

ایت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: این شور مردم نشان می دهد مردم به شهداء و جهاد در راه خدا عشق می ورزند با این که دشمنان تلاش می کنند فرهنگ شهادت را با دسیسه های خود از بین ببرند اما در این رویدادها حضور مردم در صحنه را می بینیم که شهدا را این گونه عزیز می دارند.
 
وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: همه ما در ایجاد امنیت نقش آفرین هستیم امنیت امروز به واسطه همدلی ها و همفکری مردم و مسئولان در نیروی انتظامی است.

امام جمعه قم عنوان کرد: نیروی انتظامی حافظان نظم و امنیت و ارزش‌های انقلابی هستند و با شهادت خود صبر و گذشت و ایثار را نشان می دهند.

وی در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیز خاطرنشان کرد: این فریضه الهی موجب جلوگیری از انحراف می شود هر کس موظف است در رفتار فردی و اجتماعی به رعایت معروف و اجتناب از منکر بپردازد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار