پدر و مادر ايثارگر و نوعدوست محمدامين هفت ساله با اهدای اعضای پاره تن خود، به چندین كودك بسيار بد حال حيات و زندگی دوباره بخشیدند.
کد خبر: ۵۰۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 07 October 2017
به گزارش تابناک قم، ولی اله صمدی کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اهدا عضو گفت: محمدامین هفت ساله که به اتفاق خانواده برای عزاداری سید الشهدا(ع) از تهران به شهرستان نایین رفته بودند، متاسفانه در هنگام بازگشت در نزدیکی  شهر قم دچار سانحه می‌شوند.

وی گفت: سنای ١١ ساله و محمدامین هفت ساله دو کودک خانواده بودند که ضربه مغزی شده و توسط اورژانس ١١٥ قم سریعاً به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می‌شوند.

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: باوجود تلاش تیم پزشکی متاسفانه به علت شدت حادثه سنا در همان لحظات اول در اورژانس بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند و محمدامین در بخش ICU بستری می‌شود.

صمدی ادامه داد: با توجه به شدت حادثه و ضربه شدید مغزی بعد از سه روز محمدامین، دچار مرگ مغزی شده و پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تأیید مرگ مغزی وی توسط تیم تأیید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و برگزاری چندین جلسه با خانواده داغدار و اخذ رضایت از این خانواده، وی برای اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شد.

وی گفت: قلب، کبد، دو کلیه و برخی از نسوج این عزادار خردسال امام حسین (ع) به کودکان بیمار و نیازمند در لیست  پیوند وزارت بهداشت و درمان، پیوند شد.

کارشناس مسوول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: این مورد از ابتدای سال ۱۳۹۶ یازدهمین مورد اهدای عضو از استان قم است که به تهران برای اهدای عضو اعزام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار