به همت جهاد دانشگاهی واحد قم
رییس جهاددانشگاهی استان قم گفت: جشنواره "کالای ایرانی، گامی بسوی بالندگی" با هدف فرهنگ سازی استفاده و حمایت هرچه بیشتر از کالاهای ایرانی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳ 08 October 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، محمد حیدری، با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با محوریت کارآفرینی، تولید کالای ایرانی، عرضه کالای ایرانی، الگوی مصرف و مصرف کالای بومی و در بخش‌های هنری شامل پوستر، کاریکاتور، نقاشی، عکس و کلیپ، بخش ادبی شامل شعار، بخش شبکه‌های اجتماعی و بخش ویژه شامل ایده برتر با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 30 آبان ماه از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی tabalandegi.irو یا آی‌دی تلگرام @qomfarhangi و نیز مراجعه یا پست به آدرس قم، خیابان صفاشهر، کوچه 1/1، پلاک 32، دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی قم، معاونت فرهنگی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بابیان اینکه بخش دیگر جشنواره، نمایشگاه " کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی" است، عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور و معرفی واحدهای تولیدی برتر استان و عرضه‌کنندگان کالای ایرانی از 30 آبان ماه الی 3 آذر در محل نمایشگاه‌های دائمی قم برپا خواهد شد.

حیدری افزود: کارگاه‌های تشخیص فرصت‌های کارآفرینی، کارآفرینی و روش‌های ایجاد کسب‌وکار، مهارت‌های خلاقیت مالی برای کارآفرینی و نشست‌های صنعت با مسوولین، صنعت با دانشگاه، بررسی موانع حقوقی حوزه صنعت و کارآفرینی، بخشی از کارگاه‌ها و نشست‌های نمایشگاه کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی است.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره «کالای ایرانی، گامی به‌سوی بالندگی» با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد استقلال سیاسی و اقتصادی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی به همت جهاد دانشگاهی واحد قم اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی قم افزود: برای تحقق شعار سال باید زمینه تولید و استفاده از کالای ایرانی در کشور فراهم شود که این امر به‌طور حتم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال که همان هدف از نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بوده، خواهد شد.

حیدری بابیان اینکه امروز مسئله اقتصاد،موضوع اول کشور است و رویکرد کشور باید اقتصاد مقاومتی باشد که در تکانه‌ها و شرایط بحرانی خاص آسیب نبیند، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان نسبت به ظرفیت‌های موجود در استان قم و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ مصرف کالاهای ایرانی است، با فرهنگ‌سازی مصرف کالای داخلی و تبیین ضرورت آن برای مردم، از ورشکستگی واحدهای تولیدی داخلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار