در ۶ ماه نخست امسال انجام شد؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از کمک ۱۶ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومانی مردم قم به مددجویان کمیته امداد در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در ۶ ماه نخست امسال، اظهار کرد: طی ۶ ماه ابتدای امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت‌های مردمی بوده‌ایم.

وی از کمک ۱۶ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومانی مردم قم به کمیته امداد در این مدت خبر داد و افزود: بر این اساس سرانه کمک‌های مردمی در قم ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان قم، مردم قم در این مدت زمانی ۵ میلیون تومان صدقه داده‌اند که از ۱۶۱ هزار و ۳۴۴ صندوق صدقه شهری و خانگی در سطح شهر جمع آوری شده است.

حمایت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی از یتیمان

وی به کمک‌های مردمی در حوزه اکرام ایتام و محسنین هم اشاره‌ کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قم قرار دارند که ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از سوی حامیان این ایتام و خیریان در این مدت زمانی ۶ ماهه کمک دریافت شده است.

میرشکار افزود: مجموع ذکات واریزی مردم به کمیته امداد استان قم در نیمه اول سال جاری ۷۰۰ میلیون تومان و کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها و اطعام ماه رمضان در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر همه این کمک‌ها که به صورت دائمی از سوی مردم دریافت می‌شود طرح‌ها و نیازهای موردی به طور مثال حمایت از یک بیمار خاص هم وجود دارد که در این موارد نیز مردم قم ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به حمایت‌های صورت گرفته از دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی همه اشاره کرد و گفت: به واسطه کمک‌های مردمی امسال قبل از شروع سال تحصیلی برای همه دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت استان مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان واریزی داشتیم که در کشور این رقم بی‌سابقه بوده است.

وجود ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانواده تحت حمایت کمیته امداد قم

وی از وجود ۲۰ هزار و ۵۹۲ خانواده تحت حمایت مجموعه کمیته امداد استان قم خبر داد و افزود: در مجموع ۳۵ هزار و ۵۳۹ نفر از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

میرشکار با بیان اینکه بخشی از حمایت‌های کمیته امداد شامل حمایت‌های تک خدمتی و چند خدمتی می‌شود و بخشی از این خانواده‌ها نیز مستمری بگیر هستند، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۸۲۰ خانواده در قم مستمری بگیر هستند که آمار امسال نبست به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۷ درصدی تعداد مستمری بگیران

وی این کاهش ۷ درصدی تعداد مستمری بگیران را به دلیل تأکید کمیته امداد بر توانمندسازی عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ برای کمیته امداد استان قم ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مرکز به عنوان تسهیلات اشتغال مددجویان تعیین شده است که بانک مرکزی ۲۴ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان از آن را ابلاغ کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با انتقاد از همکاری ضعیف بانک‌ها در ارائه تسهیلات، تأکید کرد: از بین ۹۳۰ پرونده ابلاغ شده تنها به ۳۰۶ مورد با دوندگی‌های بسیار زیاد تسهیلات ارائه شده است.

وی از اعطای وام از سوی صندوق قرضه الحسنه کمیته امداد نیز خبر داد و گفت:  در ۶ ماه نخست امسال ۱۸۹ مورد تسهیلات به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای اشتغال به مددجویان اعطا شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار