آیت الله سبحانی:
اینکه می‌گویند طب امروز، طب آمریکا و جاهای دیگر است، حرف غلطی است، این طبی است که قبل از اسلام بوده و اطبا اسلام آن را تکمیل کرده‌اند و غربی‌ها تکمیل‌تر کردند و این علمی است که از اول آمده و دست به دست شده و امروز به دست ما رسیده است.
کد خبر: ۵۰۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 09 October 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، طی سخنانی ابراز داشت: امروز در روزنامه‌ها خبری را خواندم که بیماران دو بیماری سرطان و دیالیز به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی گفت: این خبر بسیار مهمی است و کار بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری است که جای تقدیر و تشکر دارد و نشان می‌دهد که مجلس و دولت با وزارت بهداشت و شخص وزیر محترم همراهی کامل دارند.

استاد برجسته حوزه در ادامه به موضوع مطرح شدن طب اسلامی و یا طب ایرانی اشاره کرد و گفت: در روایات ما احادیثی در خصوص سالم زندگی کردن آمده همانند، کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ، اما یک سری از روایات از این دست جنبه محلی و منطقه‌ای دارد، شیخ صدوق که حدیث شناس هستند در این خصوص گفته‌اند که حضرت این موضوع را برای آن محل عنوان کرده‌اند و نمی‌توان کل جهان را از طریق آن درگیر کرد.

وی با اشاره به برخی گفته‌ها در خصوص طب نوین گفت: اینکه می‌گویند طب امروز، طب آمریکا و جاهای دیگر است، حرف غلطی است، این طبی است که قبل از اسلام بوده و اطبا اسلام آن را تکمیل کرده‌اند و غربی‌ها تکمیل‌تر کردند و این علمی است که از اول آمده و دست به دست شده و امروز به دست ما رسیده است.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: نمی‌شود علم طب نوین را تکذیب کنیم، علمی که جنبه تجربی دارد، البته این نیست که خودمان صرفا اعتماد به دیگران کنیم و باید خودمان نیز روی علم کار کرده و اکتشاف انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی گفته‌ها که افرادی در لباس روحانیت و یا با نام اسلام می‌گویند، نباید از واکسن استفاده کرد گفت: واکسن واجب شرعی است و حیات ما به آن بستگی دارد، بنده در کتاب‌های خودم نوشته‌ام که چیزهایی که عقلای عالم بر آن نظر دارند، ما از آنجا کشف می‌کنیم که شرع مقدس هم تأیید می‌کند و در کتاب‌های خودم یکی از مثال‌هایی که زدم موضوع واکسن است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: در موضوع طب اسلامی، خواجه نصیر، شیخ الرئیس و بقراط و... هم دارند، اگر بر روی یک سلسله گیاهان مطالعه کنند اشکالی ندارد اما اینکه بخواهیم علم نوین را انکار کنیم این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی ضمن دعای خیر برای دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده توفیقات هر چه بیشتر برای ایشان و مسئولان دانشگاه در قم را از خداوند خواهانم و ایشان بدانند که مجلس و دولت با ایشان هماهنگ است و مقام معظم رهبری هم ایشان را برگزیده اند.

آیت الله سبحانی گفت: موفقیت‌های دکتر هاشمی را می‌بینم و شاهد هستیم که به چه میزان تلاش می‌کنند و ایشان مورد احترام همگان است.

دراین دیدار ابوالفضل ایرانی‌خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و روند توسعه عمرانی ارائه کرد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار