عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:
وضعیت کنونی بازار دارای رونق نبوده و کاملاً در رکود است ازاین‌رو یکی از کارهایی که دولت باید به آن بپردازد مسئله رونق است. تهران بیشترین فرار مالیاتی را دارد، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی مردم قم به تهران انتقال یافته است.
کد خبر: ۵۰۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹ 10 October 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در همایش پلیس، امنیت و اصناف که در سالن همایش‌های مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد، با بیان اینکه شهدا باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند، اظهار کرد: الگوبرداری از شهدا و استمرار راه آنها سبب می‌شود که کشور به اهداف مورد نظر برسد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل میان پلیس و اصناف سبب پیشرفت و رونق اقتصادی می‌شود، اضافه کرد: این تعامل یک آرامش روحی و روانی را برای مردم نیز به دنبال خواهد داشت؛ پلیس در کنار مجموعه‌های مختلف می‌تواند سبب آبادانی و پیشرفت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برخاسته از درون مردم است چرا که امروزه جوانان انقلابی در این مجموعه فعالیت دارند که آنها وارثان نسل شهدا هستند، نیروی انتظامی نظام اسلامی با پلیس قبل از انقلاب اسلامی متفاوت است چرا که نیروهای انتظامی، افرادی متعهد هستند که به رسالت‌های خود به خوبی عمل می‌کنند.

وی با طرح این مطلب که نیروی انتظامی مشکلات متعددی دارد، گفت: در عین اینکه این مجموعه با کمبودهای زیادی مواجه است اما در انجام وظیفه کوتاهی نکرده است.

انتقاد از بی‌نظمی ساعت کاری در قم

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی استان از بروز مشکلات خود امتناع می‌کند، افزود: متأسفانه با بررسی‌هایی که از برخی از کلانتری‌ها داشتم متوجه شدم این عزیزان به‌رغم مشکلات سازمانی و معیشتی با تمام قدرت برای امنیت استان تلاش می‌کنند.

وی از تلاش برای راه‌اندازی خیرین امنیت خبر داد و گفت: بهترین کمک اصناف و صاحبان صنعت علاوه بر کمک‌های مالی همراهی و هم افزایی با نیروی انتظامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم با رعایت قوانین و مقررات همراه پلیس باشند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم استان قم نبود قانون یکپارچه ساعات کاری اصناف است که پلیس را در ایجاد نظم دچار اختلال می‌کند.

وی با اشاره به زائر پذیر بودن شهر قم و حضور میلیونی مسافران خارجی و داخلی گفت: بدون شک تجهیزات و بودجه نیروی انتظامی با زائر پذیر بودن شهر قم ناسازگاری واضحی دارد.

وجود ۹۴ هزار میلیارد تومان چک برگشتی

امیرآبادی فراهانی از کمبود کلانتری در قم انتقاد کرد و گفت: هرچند نیروی انتظامی مجوز راه اندازی سه کلانتری در قم را دارد اما به دلیل نبود مکان مناسب و بودجه کافی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی بر ضرورت ورود خیرین به گسترش و تقویت امنیت تأکید کرد و گفت: چرا باید قم به عنوان شهری که محل رفت و آمد روزانه مسئولان ارشد کشوری و یا بیتوته علما و شخصیت‌های بزرگ دینی است بودجه انتظامی برابر با شهرهای کوچک و معمولی را داشته باشد؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از انتقال بی‌دلیل مالیات مردم و اصناف به شهر تهران انتقاد کرد و گفت: انتقال ۱۰۰ میلیارد تومانی مالیات در حالی اتفاق می‌افتد که برخی از شرکت‌های حتی دولتی و اصناف و مردم عادی شهر تهران فرار مالیاتی دارند.

وی از وجود ۹۴ هزار میلیارد تومان چک برگشتی در کشور خبر داد و گفت: الآن در شهر قم بالاترین آمار پرونده‌های قضایی در مورد چک‌های برگشتی است.

انتقاد از رویکرد رئیس جمهور

امیرآبادی فراهانی با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور اظهار کرد: در حالی بزرگترین و اساسی‌ترین مشکل کشور فقر و بیکاری و رکود است رئیس جمهور امسال را سال اخلاق معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت دولت باید رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد، افزود: مگر شکمی که گرسنه است و جوانی که بیکاراست و تولید کننده و بازاری که چک برگشتی دارد می‌توان با شعارهای اخلاقی مشکلش را برطرف کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید رفع همه معضلات اجتماعی و امنیتی را فقط از نیروی انتظامی توقع داشت، ادامه داد: باید با حمایت دولت و عنایت خیرین و همراهی مردم به فکر افزایش امنیت و احیای ارزش‌های دینی باشیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار