دومین مرحله رقابت‌های لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور با درخشش دوومیدانی‌کاران استان قم در پنج رشته به پایان رسید.
کد خبر: ۵۰۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 10 October 2017
به گزارش تابناک قم، مرحله دوم مسابقات فصل 1396 لیگ دوومیدانی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور با رقابت 200 دوومیدانی‌کار در ترکیب 11 تیم باشگاهی به مدت دو روز در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید و پنج مدال آن روی سینه دوومیدانی‌کاران قم درخشید.

رضایی: دوومیدانی‌کاران قم در 5 تیم باشگاهی رقابت کردند

رئیس هیأت دوومیدانی‌ استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به این پیکارها گفت: این مرحله از مسابقات با رقابت‌ دوومیدانی‌کاران رشته 20 کیلومتر پیاده‌روی آغاز به کار کرد و در نوبت صبح روز نخست، دوومیدانی‌کاران مواد 100 متر ده‌گانه، پرش طول ده‌گانه و پرتاب وزنه ده‌گانه نیز به رقابت پرداختند، ضمن اینکه در نوبت عصر رقابت‌های پرتاب وزنه، پرش ارتفاع، 110 متر با مانع، 400 متر، 1500 متر، پرتاب دیسک، 100 متر، پرش سه‌گام، پنج هزار متر و چهار در 100 متر امدادی به انجام رسید.

علی رضایی خاطرنشان کرد: همچنین در پیکارهای روز دوم، دوومیدانی‌کاران رشته نیمه ماراتن، 110 متر ده‌گانه، پرتاب دیسک ده‌گانه و پرش با نیزه ده‌گانه نیز برای به دست آوردن مقام‌های برتر در این مسابقات به میدان رفتند و در نوبت عصر رقابت در رشته‌های پرش با نیزه، پرتاب نیزه، 400 متر با مانع، 800 متر، 1500 متر ده‌گانه، 200 متر، سه هزار متر با مانع، پرتاب چکش، پرش طول، 10 هزار متر و چهار در 400 متر امدادی برگزار شد.

وی عنوان کرد: در تعداد زیادی از مواد و رشته‌های این مرحله، چهره‌های شاخص دوومیدانی‌ قم با حضور در تیم‌های باشگاهی ذوب‌آهن اصفهان، نفت تهران، مقاومت و آسان پرداخت برای کسب عناوین برتر رقابت‌های این فصل لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور به میدان رفتند و خوشبختانه موفق ظاهر شدند.

اسحاقی: بازگشت رکورددار پرش با نیزه ایران اتفاق جذابی بود

دبیر هیأت دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بازگشت محمدمحسن ربانی رکورددار پرش با نیزه ایران و ورزشکاری که بیش از یک دهه برای ورزش قم در میادین مختلف افتخار آفرینی کرد، یکی از اتفاقات جذاب و مهم این مرحله دانست و بیان کرد: این مرحله از رقابت‌ها با قهرمانی تیم آسان پرداخت به پایان رسید و تیم‌ دوومیدانی نفت تهران به عنوان نایب‌قهرمانی رسید، ضمن اینکه ذوب‌آهن اصفهان در جایگاه سوم ایستاد اما بازگشت چهره پرآوازه و تکرار نشدنی دوومیدانی قم یعنی محمدمحسن ربانی به میادین از مهمترین اتفاقات این مرحله بود.

محمدرضا اسحاقی افزود: ربانی که ماه‌های زیادی است از میادین حرفه‌ای و رسمی دوومیدانی خداحافظی کرده و خاطرات شیرین افتخار آفرینی وی به عنوان رکورددار ایران و دارنده تنها مقام قهرمانی و نشان طلای پرش با نیزه ایران از پیکارهای قهرمانی آسیا در سال 2007 در ذهن‌ها باقی مانده، بار دیگر به عنوان یک ورزشکار در لیگ به میدان رفت.

وی یاد آور شد: در حالی که تیم‌های آسان پرداخت، نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله نخست نیز به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را کسب کرده بودند، ستاره دوومیدانی قم یعنی محمدمحسن ربانی در رشته پرش با نیزه به عنوان عضو تیم آسان پرداخت به میدان رفت و با ثبت رکورد چهار متر و 20 سانتیمتر در جایگاه دوم ایستاد.

رکورد 4 متر و 20 سانتیمتری ربانی برای نایب‌قهرمانی

در رده‌بندی نهایی رقابت‌های رشته پرش با نیزه مرحله دوم مسابقات لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در سال 1396، محمد بنی‌آدم که تا قبل از خداحافظی ربانی از میادین هرگز موفق به کسب مقام قهرمانی رشته پرش با نیزه لیگ و قهرمانی کشور نشده بود، به عنوان عضو تیم نفت تهران با رکورد چهار متر و 80 سانتیمتر در جایگاه نخست ایستاد.

در این رشته ربانی با پرشی به میزان چهار متر و 20 سانتیمتر به مقام دوم بسنده کرد، ضمن اینکه چهار دوومیدانی‌کار یعنی حسین فلاح از آسان پرداخت، علی محبی از ذوب‌آهن اصفهان، سجاد احمدی از مقاومت و علی دهقان‌منشاوی از تیم آسان‌پرداخت با ثبت رکورد چهار متر مشترکا سوم شدند.

ملک‌پور بر سکوی سوم رشته 400 متر با مانع

از بین دوومیدانی‌کارانی که به نمایندگی از قم در مسابقات این فصل لیگ باشگاه‌های کشور حضور دارند، رضا ملک‌پور چهره شاخص و پر افتخاری است که در رشته تخصصی خود یعنی 400 متر با مانع این مرحله نیز موفق ظاهر شد و در بین سه نفر برتر ایران جای گرفت.

ملک‌پور که بعد از قهرمانی‌های متعدد در ایران و میادین برون‌مرزی همچون پیکارهای قهرمانی کارگران جهان گام به این مرحله گذاشته به عنوان عضو تیم نفت تهران با حریفان رقابت کرد و در نهایت با ثبت رکورد 53 ثانیه و 67 صدم ثانیه به مقام سوم دست پیدا کرد، در حالی که میلاد رمضانی از ذوب‌آهن اصفهان با زمان 52 ثانیه و 60 صدم ثانیه قهرمان شد و مقام نایب‌قهرمانی با زمان 52 ثانیه و 83 صدم ثانیه به مهدی پیرجهان دیگر عضو تیم دوومیدانی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان اختصاص پیدا کرد.

مقام سوم دوومیدانی‌کار قم در رشته 110 متر با مانع

سومین دوومیدانی‌کار موفق قم در مرحله دوم رقابت‌های لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور علی کشاورز است که در رشته تخصصی خود یعنی 110 متر با مانع به میدان رفت و همچون تمامی مسابقات قبل داخلی، با قرار گرفتن بین سه نفر برتر این رشته به کار خود در این مرحله پایان داد.

در این رشته علی کشاورز ملی‌پوش دوومیدانی قم به عنوان عضو تیم مقاومت تهران با حریفان رقابت کرد و با ثبت زمان 15 ثانیه و پنج صدم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد، در حالی که میلاد سیار چهره شاخص تیم نفت تهران با زمان 14 ثانیه و 37 صدم ثانیه قهرمان شد و مقام نایب‌قهرمانی با ثبت زمان 15 ثانیه و دو صدم ثانیه به آرمین سبحانی عضو تیم دوومیدانی آسان پرداخت تعلق گرفت.

مقام سومی رکورددار ایران در رشته پرتاب نیزه

دارنده رکورد ایران در رشته پرتاب وزنه مسابقات بین‌المللی داخل سالن جام فجر و همچنین یکی از چهره‌های مطرح و ملی‌پوش کشورمان که سابقه دو دوره عضویت تیم ملی ایران در پیکارهای داخل سالن قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، دیگر افتخار آفرین دوومیدانی قم در مرحله دوم لیگ باشگاه‌های کشور بود.

این چهره موفق محمدحسین اسکندری است که با تجربه چندین ساله حضور در مسابقات مهم و معتبر داخلی و خارجی به عنوان عضو تیم دوومیدانی آسان پرداخت به مصاف حریفان خود رفت و در رشته پرتاب وزنه با ثبت رکورد 18 متر و 41 سانتیمتر رتبه سوم را کسب کرد، در حالی که علی ثمری از تیم نفت تهران با 19 متر و 25 سانتیمتر به مقام قهرمانی دست یافت و عبدالله جمشیدی از تیم ذوب‌آهن اصفهان با رکورد 18 متر و 79 سانتیمتر نایب‌قهرمان شد.

قهرمانی دریساوی در رشته پرش سه‌گام

پنجمین دوومیدانی‌کار موفق قم در دومین مرحله پیکارهای لیگ دوومیدانی مردان ایران، ورزشکار شاخص و مطرح رشته پرش سه‌گام است که بارها در این رشته رکورددار ایران شده اما بزرگترین ناکامی وی عدم همراهی تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی و جهانی دوومیدانی است.

میلادی دریساوی که اصالتی خوزستانی دارد ولی سال‌های زیادی است که در قم به فعالیت حرفه‌ای در رشته دوومیدانی می‌پردازد، در مسابقات پرش سه‌گام مرحله دوم لیگ دوومیدانی باشگاه‌‌های کشور در ترکیب تیم ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفت و قهرمان این رشته شد.

دریساوی در مسیر کسب عنوان قهرمانی این مرحله رکورد 16 متر و 12 سانتیمتر را از خود بر جای گذاشت، در حالی که وحید صدیق از تیم نفت تهران با رکورد 15 متر و 89 سانتیمتر رتبه دوم را کسب کرد و امیر هزامی و زعفران مختاری‌زاوه با رکورد 15 متر و 10 سانتیمتر مشترکا سوم شدند.

صدرنشینی آسان پرداخت با درخشش دوومیدانی‌کاران قم

در رده‌بندی بخش تیمی رقابت‌های مرحله دوم لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور، تیمی که دو تن از دوومیدانی‌کاران مطرح قم یعنی محمدمحسن ربانی و محمدحسین اسکندری را در اختیار دارد، بالاتر از دیگر حریفان شرکت کننده به مقام قهرمانی و رتبه نخست دست یافت.

ربانی و اسکندری در ترکیب تیم آسان پرداخت به میدان رفتند و با این تیم که موفق به کسب 215 امتیاز شد قهرمانی مرحله دوم را کسب کردند، ضمن اینکه تیم‌های نفت تهران با کسب 200 امتیاز، ذوب‌آهن اصفهان با کسب 5/165 امتیاز و مقاومت با کسب 122 امتیاز رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار