معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: طول مسیر حرکت قطار قم کربلا در خاک عراق حدود 480 کیلومتر است و قیمت بلیت این قطار برای هر نفر 190 هزار تومان است.
کد خبر: ۵۰۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 10 October 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در جلسه راه اندازی خط ریلی قم -کربلا که در سالن جلسات دفتر معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائرین در این ایام استفاده کنیم تا آن‌ها بدون هیچ مشکلی به کربلا بروند.

وی ادامه داد: تحولات در حوزه راه آهن در استان قم طی ماه‌های اخیر چشمگیر بوده است و باید بیشتر از ظرفیت ریلی برای اعزام زائرین به کربلا استفاده کنیم. قطار قم -کربلا تنها به ایام اربعین خلاصه نشود و باید این قطار به صورت دائمی در طول سال حرکت کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید تیمی به استان خوزستان اعزام شود تا هماهنگی لازم با مدیران این استان برای اعزام زائرین از طریق راه آهن صورت بگیرد و مباحث امنیتی باید به عنوان مساله زیرساختی مورد توجه قرار بگیرد.

عالی پور با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت قطار قم -کربلا اظهار کرد: باید این قطار تعداد بیشتری از زائرین را پوشش بدهد و قیمت بلیت قطار قم -کربلا مناسب است.

وی ادامه داد: تبلیغات در خصوص قطار قم- کربلا اهمیت زیادی دارد و رسانه‌ها بیشتر در خصوص این قطار اطلاع رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: حضور زائرین در اربعین بدون ویزا و گذرنامه براساس فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید حرام است.

عالی پور با اشاره به ضرورت ساماندهی صدور ویزا برای زائرین اربعین اظهار کرد: آژانس‌های مسافرتی باید برای صدور ویزا از سامانه سماح استفاده کنند، همچنین مساله بیمه زائرین اربعین بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدوار هستم که امسال مراسم اربعین بزرگی که موجب تعالی شیعه شود را داشته باشیم، مراسم اربعین ویژه و بسیار ماندگار است و باید روز به روز  توسعه پیدا کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید اطلاع رسانی لازم برای حضور موکب‌های استان برای ارائه خدمات به زائرین در مرز شلمچه صورت بگیرد، حتی امکان پیش بینی استقرار یک موکب برای پذیرایی از اربعین در قطار وجود دارد.

عالی پور با اشاره به ضرورت نظارت بر فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین اظهار کرد: قیمت این بلیت سقفی دارد و باید با آژانس‌های متخلف در این خصوص برخورد شود تا شاهد بازار سیاه بلیت هواپیما اربعین نباشیم.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی تیمی از استانداری قم به مرز شلمچه اعزام می‌شود تا تصمیمات لازم برای حرکت قطار قم گرفته شود، تمام مسیر از شهر قم به شهر کربلا به جز مسیر بین شلمچه تا شهر بصره دارای ریل راه آهن است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: برای اعزام زائرین از طریق قطار قم -کربلا در ایام اربعین محدودیتی وجود ندارد و به هر اندازه که مردم از این قطار استقبال کنند، برای اعزام زائرین از طریق قطار قم کربلا پیش بینی خواهیم کرد.

عالی پور در پایان با اشاره به قیمت بلیت قطار قم -کربلا اظهار کرد: قیمت خرید بلیت این قطار برای هر نفر 190 هزار تومان است و طول مسیر حرکت قطار قم -کربلا در خاک عراق حدود 480 کیلومتر است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار