جانشین فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم ارزش کشفیات کالاهای قاچاق را طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۲ میلیارد ریال در قم بیان کرد و گفت: بیشترین کشفیات مربوط به وسایل ورزشی و لوازم‌خانگی بوده است.
کد خبر: ۵۰۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱ 11 October 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی اظهار داشت: بخش اعظم عملکرد پلیس در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و رویکرد آن به مسئله جرم و آسیب‌های اجتماعی کلی‌نگری و سیستمی است.

وی گفت: طی یک سال گذشته در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر 6 تن و 800 کیلو کشف‌ شده و این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته قابل‌ملاحظه است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در یک سال گذشته دستگیری سارقان 37درصد و کشفیات نیز 20 درصد افزایش داشته که بیشترین سرقت‌ها مرتبط به داخل خودرو است.

درویشی با بیان اینکه پلیس قم در رابطه با پیشگیری و اقدامات مقابله‌ای با بی‌نظمی‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته شرارت 5درصد کاهش و 9 درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

وی گفت: در مدت مذکور 162 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان قم کشف‌ شده که بیشترین کشفیات مربوط به وسایل ورزشی و لوازم‌خانگی بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این‌که بخش اعظم موفقیت پلیس در تعامل با رسانه‌ها و جامعه هدف مانند نهادهای فرهنگی است، افزود: در مناطقی که جرمی وجود داشته باشد پس از تجزیه‌ و تحلیل آن، از طریق واحدهای گشتی اقدامات لازم انجام می‌شود.

درویشی گفت: امروز پلیس دانش‌بنیان بوده و تمام اقداماتش برای کاهش جرم بر اساس برنامه و تحلیل انجام می‌شود.

وی سپس آموزش را در دو بخش پیشگیری اجتماعی که هدف ناظر بر اصلاح رفتارهاست و آگاه‌سازی همشهریان برشمرد و گفت: تعداد مجرمانی که به چرخه جرم برمی‌گردند بیشترین فراوانی را داشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در حوزه ترافیکی با عملکرد پلیس و همکاری دستگاه‌های مربوطه شاهد کاهش 9 درصدی متوفیان در این حوزه بودیم.

وی با بیان این‌که در استان 50 عدد دوربین‌های نظارتی در حوزه انتظامی و راهور فعال هستند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال تعداد آن به بیش از 120 مورد برسد.

درویشی گفت:مردم از طریق سامانه 197 بر سازمان پلیس نظارت می‌کنند به‌طوری‌که امسال 39هزار تماس از این طریق داشته و تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 5درصد افزایش داشتیم و 7درصد تماس‌ها مربوط به رضایتمندی از عملکرد پلیس و 21درصد کاهش نا رضایتمندی بوده که نشان از افزایش اعتماد عمومی مردم است.

وی گفت: در حوزه پلیس 110 از 600 هزار تماس مردمی 350 هزار تماس آن عملیاتی شده و 260 هزار تماس یعنی حدود 40 درصد توسط همکاران در این بخش مشاوره و راهنمایی صورت گرفته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این‌که مشارکت مردم در تولید امنیت خودانگیخته است، گفت: مردم می‌خواهند سهم خود را از امنیت ایفا کرده که پلیس بتواند امنیت قابل قبولی را ارائه دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار