در مدت 9 ماهه اخیر 1608 بازدید از چاپخانه‌های استان صورت گرفته که برخی به پلمپ کشیده شده است و برخی نیز با تذکر کتبی و شفاهی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 14 October 2017
به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم، با بیان اینکه ساخت نخستین فیلم سینمایی در قم مجوز گرفته است، اظهار داشت: این فیلم هم‌اکنون در حال تولید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه استان قم دومین استان بعد از تهران در مجوز دادن به کتاب است، گفت: ۳ هزار و ۶۷۷ مجوز کتاب در سال ۹۶ صادر شده که ۲ هزار و ۳۹۶ مجوز مربوط به بخش دینی است.

وی افزود: با بیان اینکه در قسمت چاپ و نشر 299 واحد چاپخانه در قم داریم،از این تعداد 120 چاپخانه عمومی و 28 چاپخانه نیز دیجیتال هستند و همچنین تعداد صحافی‌های استان 840 صحافی است که در حال فعالیت‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با اشاره به فعالیت 1195 ناشر در قم گفت: از این تعداد 130 ناشر شهرستانی هستند که در قم در حال فعالیت‌اند، همچنین در 6 ماه گذشته 30 پروانه نشر جدید داده‌ شده که 82 پروانه نشر تمدید شده است.

حسینی کاشانی با تأکید بر به‌روز شدن اطلس فرهنگی و آمایش فرهنگی استان ادامه داد: در مدت 9 ماهه اخیر 1608 بازدید از چاپخانه‌های استان صورت گرفته که برخی به پلمپ کشیده شده است و برخی نیز با تذکر کتبی و شفاهی مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه مطبوعات 106 کانون مطبوعاتی داریم و در 6 ماه گذشته 9 مجوز به مجوزهای قبل در این حوزه اضافه‌شده است،، همچنین 16 مورد مجوز کانون نیز ابطال‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم بیان کرد: با بیان اینکه به دنبال آنیم که جشنواره مطبوعات دینی را برگزار کنیم، حوزه‌های کتاب، شعر آیینی، تئاتر دینی، فعالیت‌های قرآنی و هنرهای تجسمی 5 حوزه‌ای بود که به‌صورت جدی دنبال و در اولویت قرار داده‌ایم.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دینی گفت: دبیرخانه دائمی این نمایشگاه در قم آمده است.

وی با بیان اینکه استان قم دومین استان بعد از تهران در مجوز دادن به کتاب است، تصریح کرد: 3 هزار و 677 مجوز کتاب در سال 96 صادرشده که 2 هزار و 396 مجوز در بخش دینی، 126 مجووز به کتب ترجمه‌شده، 240 کتاب در حوزه علوم اجتماعی، 160 مجوز در حوزه ادبیات و 152 مجوز در زمینهٔ کتب تاریخی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با بیان اینکه استان قم اولین مجوز دهنده کتاب در کشور و دومین مجوز دهنده در کل موضوعات است، ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال یک میلیارد و 188 میلیون تومان خرید کتاب داشتیم که این کتاب‌ها در انبار خود وزارتخانه و یا در انبار استان نگه‌داری می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار